Saturday, 13 June 2015

Kategori Blog | Terpilih Sebagai Blog Motivasi!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

Sumber: google images

Kategori blog atau dikenali juga dengan niche blog penting untuk mudahkan orang kenal blog kita... Baru-baru ni blogger atau Pakar SEO Blogspot Malaysia yang tak asing lagi.. brother HH, ada menyenaraikan beberapa kategori blog yang ada.. Lihat di Entry NI... MF 

30+ Kategori Blog Harus Diketahui Mari lihat senarai kategori blog atau blogger yang harus diketahui ini, dan mungkin memberikan blogger Malaysia inspirasi untuk tentukan sendiri niche blog mereka.
  1. Investment and Financial - Abang Ensem, Zamri Abd Wahab,  
  2. Tourism - Karlisa Latisha, Rosmaria, Mawardi Yunus,   
  3. Food Review- Ina Ainaa, Ishak Ismail, Isaac Tan, Nannie Isa, Hazman Fadzil
  4. Computer and Web - Rizky Mahrizal,
  5. Motoring - Melastik Bintang, Adi Arena,
  6. Food Cuisine - Nina Azerin, Mat Gebu, Eny Yusnizar,  
  7. Health and Beauty - Liyana Madrus, Hariri Ibnumustapha, Lina Ed E, Anie Adinie Azeni Ahmad
  8. Photography - Mia Kassim, Potia De Casadelarossa,
  9. Entertainment and Film - Jai Montana (Tamil Film), Lekat Lekit (Horror Film)
  10. Entertainment and Music -
  11. Beauty - Ayue Idris, Has Nieda, Shamiera Osment, Iena Eliena Mieza Everdeen
  12. Motivational - Maria Firdz,
  13. Youth - Amir Nawawi,
  14. Current Issue - Putra Nubhan, Bantai Info,
  15. Knowledge and Blogging Tips - Muh Aram, Khaty R'Bain, Adzril Maizan
  16. Sharing Opinion - Amal Esparanza,
  17. Wedding - Zinnirah,
  18. Islamic - WM Asma Dinie, Najiah,
  19. Craft - Nazifa
  20. Parenting - Fiza Rahman, Zarina Tazari, Aryn Fadz, Julia Johari, Sherry Go, Yana Yassin
  21. Lifestyle - Irna Nurasikin, Nur'Aliah, Mohd Shakir, Illya Leya, Nooraini Zubir
  22. Personal - Nor Ilyana, Nor Hidayah, Fahmi Zuruugambar, Wah Bo Lui , Munirah Izzan
  23. Travel - Faizal Fredley, Khairuddin Lim, Ainul Malik, Husein Ryder, Alia Lisa
  24. Gadget - 
  25. Fashion - 
  26. Information - Hajar Shikin
  27. Sports - 
  28. School and Education - Nur Idayu,
  29. Gossip -
  30. Technology -
  31. Celebrity - 
  32. Small Business - Shahril Sidek (Car Rental) , Fazlina Huzairy,
  33. Marketing - Sunny Yunus,
  34. Careers - iKerjaya Graduan, Zeo Unic,
  35. Financial Planner - Najib Mohamed,
  36. Comical - 
  37. Social and Event -
  38. Politics - 
  39. Novelist - Nilam Himawari ,
  40. ....

Kategori ni diberi oleh blogger Hasrul Hassan.. Bila dia berikan kategori tu baru rasa macam ada hala tuju sikit nak up entry... Kalau tak memang caca merba je blog ni... 

Tapi MF rasa pun... Ok kot blog ni sebagai blog motivasi sebab banyak berkisar bab ilmu, kehidupan... Semangat dan hal-hal kemanusiaan... 

Terima kasih buat blogger Hasrul Hassan atas panduan mengkategorikan blog ni... Insha Allah.. Lepas ni kandungan blog akan diperbaiki supaya selaras dengan kategori nya.... Insha Allah... 


Nota: Entry ni dah lama tersimpan kat draft sebenarnya... Baru de masa dan peluang nak publish hari ni... 

5 comments:

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^