GprlGfG6Gpr8TSG8Gfd9GUY7TY==

Waktu Operasi Baru dari FoodPanda Malaysia untuk Penghantaran Makanan

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)


Waktu Operasi Baru dari FoodPanda Malaysia untuk Penghantaran | Foodpanda, semua orang kenal... Bila lapar memang cari FoodPanda. 

Tambah-tambah musim PKP dan PKPB ni kan... Memang FoodPanda antara syarikat penghantaran makanan yang sangat busy... PM kita pun galakkan beli makanan dari syarikat penghantaran makanan. 

Seronok dan mudah kan ada FoodPanda ni... Mudah nak pesan makanan. Buka je aplikasi di smartphone, pilih menu yang kita nak, order dan tunggu je brother FoodPanda dengan baju pink hantar makanan di depan pintu rumah kita. 

Tapi, kat tempat tinggal MF takde FoodPanda masuk, kawasan pedalaman kan. Memang takde... Teringin juga nak merasa khidmat FoodPanda nih... Tapi apa boleh buat kan... 

Jadi, kalau teringin nak makan makanan yang terpaksa la tengok saja... Mujur kan masa bulan puasa hari tu, ada runner buat servis macam FoodPanda ni... Alhamdulillah, dapat la merasa makan pizza... 

Bagi yang ikuti isu-isu viral di media sosial, pasti korang terbaca pasal kelewatan penghantaran makanan. Terutama masa bulan puasa baru ni kan... Banyak betul rungutan masalah makanan lewat hantar dan sebagainya. Kita tak pastilah sama ada customer yang tak reti sabar atau memang ada masalah waktu operasi dari pihak FoodPanda. 

Mungkin ada beberapa kekangan yang dialami oleh pihak FoodPanda kan... Jadi, bagi mengatasi masalah kelewatan dan sebagainya. 

Waktu Operasi Baru dari FoodPanda Malaysia

Waktu Operasi Baru dari FoodPanda Malaysia sejak PKPB

Bermula 5 Mei 2020, FoodPanda telah mengubah waktu operasi mereka. Operasi penghantaran makanan telah bermula seawal jam 5 pagi dan berakhir jam 11 malam. FoodPanda Malaysia akan tutup jam 12 malam. Tapi waktu ni tak sama bagi setiap kawasan. 

Sarawak dan Kedah, waktu mula dibuka pesanan adalah pada 8 pagi hingga 7 malam dan ditutup pada 8 malam.

Bagi Melaka, Negeri Sembilan, Pahang, Pulau Pinang, Perak dan Perlis masing-masing mula beroperasi 8 pagi hingga 8 malam (untuk pesanan) dan ditutup pada 12 tengah malam.

Manakala Johor, dibuka 8 pagi hingga 11 malam dan ditutup pada 12 tengah malam. Di Kelantan waktu operasi bermula jam 8 pagi hingga 8 malam, tutup 12 tengah malam.

Di Sabah waktu operasi FoodPanda bermula jam 8 pagi hingga 6 petang dan tutup 7 malam dan di Terengganu waktu operasi bermula jam 8 pagi hingga 7 malam dan tutup 12 tengah malam).

Bagi kawasan Lembah Klang pesanan dibuka bermula 8 pagi hingga 11 malam dan ditutup pada 12 tengah malam.

Bagi yang selalu menggunakan perkhidmatan online food delivery dari FoodPanda ni, korang mesti kena lah alert dengan waktu operasi baru dari FoodPanda Malaysia untuk penghantaran makanan. 

Di sini, MF sertakan juga jadual rujukan waktu operasi baru dari FoodPanda Malaysia untuk penghantaran makanan di seluruh negeri di Malaysia. Senang korang nak rujuk nanti. 

Jadual waktu operasi baru FoodPanda Malaysia untuk order dan hantar pesanan


Area

Opening Hours

Last Orders

Closing Hours

Johor

8.00 am

11.00 pm

12.00 am

Kedah

8.00 am

7.00 pm

8.00 pm

Kelantan

8.00 am

8.00 pm

12.00 am

Terengganu

8.00 am

7.00 pm

12.00 am

Klang Valley

5.00 am

11.00 pm

12.00 am

Melaka

8.00 am

8.00 pm

12.00 am

Negeri Sembilan

8.00 am

8.00 pm

12.00 am

Pahang

8.00 am

8.00 pm

12.00 am

Penang

8.00 am

8.00 pm

12.00 am

Perak

8.00 am

8.00 pm

12.00 am

Perlis

8.00 am

8.00 pm

12.00 am

Sabah

8.00 am

6.00 pm

7.00 pm

Sarawak

8.00 am

7.00 pm

8.00 pm



Jadi, korang yang tau FoodPanda ada di kawasan korang, ambil perhatian dengan waktu operasi ni. Bukan apa, untuk elak masalah kelewatan dan isu pergaduhan antara pelanggan dengan pihak FoodPanda. 

Tapi, MF rasa waktu yang baru ni memang fleksibel dan terbaik ... sebab panjang betul waktu nak order makanan tu. 

Start dari jam 8 pagi, maknanya sarapan, makan tengah hari, makan malam semua boleh order je. Tak lah timbul isu lewat melainkan korang memang terlewat order. 

Contoh tinggal di Kedah kan... kalau rasa makan malam nak order dari FoodPanda jangan lepas Maghrib baru nak buat order. Memang tak merasalah jawabnya, sebab waktu last order di FoodPanda Kedah ialah jam 7 malam. Jam 8 tu diorang dah tutup dah. Walaupun niat korang nak makan malam, order lah awal sikit... 

Walaupun sekarang ni, MF tak dapat nak guna khidmat FoodPanda, tapi semasa MF di KL dulu, MF sempat merasa khidmat penghantaran makanan ni. 

Nak order makanan online ni, kena banyak sabar... Kalau tak sabar, baik masak mee segera je la... Bukan apa, kita tak tau apa kekangan oleh abang adik penghantar makanan tu... Buat order, orang ramai, sesak, motor rosak, tayar pancit kan... Kita order dengan manusia kan... Jadi, kena sabar dan doa moga mereka dipermudahkan urusan. 

Jangan lambat sikit je, viral... hmm.. jenuh la kan... 

Apa pun moga dengan pengumuman waktu operasi baru dari FoodPanda Malaysia untuk penghantaran makanan ini, dapat mudahkan korang untuk gunakan khidmat FoodPanda dengan sebaiknya. Dah guna tu jangan lupa rating yang baik-baik, sejuk hati abang FoodPanda.. Menggembirakan orang lain tu juga melapangkan rezeki juga tau... 

Ok, Sekian, semoga bermanfaat. 

5Ulasan

  1. Waaa makin panjang tu masanya kannn...alhamdulilah, kot leee memalam lapar order aje FP heheheh

    BalasPadam
  2. thank you for sharing! nak balik kl dah nanti so memang hari hari akan guna khidmat foodpanda la untuk makan XD

    BalasPadam
  3. betul tu..kena lah bnyk2kan bersabar. klu jnis xsbar sila kluar bli makanan sndiri..

    BalasPadam
  4. zaman pkpp dan sampai skrg pkpp mmg guna foodpanda aje kalau malas nak masak hihi

    BalasPadam
  5. yang suka order makanan guna foodpanda memang kena alert lah dengan masa delivery ni. takut ada yang tak tahu nanti boleh buat salah faham pulak kan.

    BalasPadam

Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^
P/s: KOMEN YANG MENGANDUNGI LINK/URL AKTIF TIDAK AKAN DIAPPROVE. TQ