Ticker

6/recent/ticker-posts

Demam kali ni sangat menginsafkan, terasa bagaikan di neraka!

Demam itu sakit biasa... Semua orang pernah alami demam.

Nabi Muhammad s.a.w pun pernah alami demam. 

Demam kalau dari segi perubatan adalah disebabkan virus atau bakteria. 

Tapi dari segi Islam.. Demam itu adalah bahang dari api neraka... 


Demam panas

Sebagaimana hadis Nabi s.a.w :
Sabda Rasulullah SAW yang diriwayatkan oleh Sayyidatina Aisyah RA: Maksudnya;

Terjemahan 
“Demam itu merupakan ledakan daripada neraka, maka sejukkanlah ia dengan air” (al-muwatta)



Malik bin Isma’il menceritakan kepada kami, (ia berkata) Zuhair menceritakan kepada kami, (ia berkata) Hisyam menceritakan kepada kami (yang diterima) daripada Urwah (yang berasal) dari ‘Aisyah r.a. (yang diterima) dari Nabi s.a.w. Rasulullah s.a.w. bersabda: 

“Demam panas adalah dari serpihan api neraka Jahannam, maka dinginkanlah dengan air.” (sahih al-Bukhari, no. 3023)

Dan demam kali ni benar-benar menginsafkan.

Hari ketiga puncak terasa lainnya demam kali ni... 

Benar kata Nabi s.a.w... Demam itu bahang api neraka. Memang terasa bahang tu... 

Panasnya buatkan ku menggelupur... Resah tak boleh tidur... Panas yang tak boleh nak digambarkan. Aku menjerit tapi tak keluar suara... 

Bila rasa, badan sejuk je.. Tapi bahang panas tu di dalam... Ya Allah.. Seksa... 

Bangun pagi.. Rasa sakit satu badan... Bahang masih bersisa.. Tersekat bahang tu dalam badan.. Tak berpeluh... 

Sangat menginsafkan..

Akhirnya aku redha... Redha.. 

Benar Allah sayang aku.. Nak hapuskan dosa aku... Jadi, Dia rasakan aku dengan bahang neraka... Baru bahang pun aku dah rasa seksanya... Bayangkan kalau betul-betul masuk neraka... Nauzubillah...

Aku pasrah.. Aku redha... Aku akui dosa aku banyak... Aku tahu apa dosa yang aku buat. Aku istighfar... Istighfar.. Istighfar... Hingga Allah terima taubat ku.. 


Alhamdulillah... Allah bagi aku rasa... Terima kasih Allah... Terima kasih sebab sayang aku.... Kau berikan ujian ini untuk hapuskan dosa aku... 

Berikanlah aku kekuatan untuk tidak ulangi dosa yang sama lagi... 😢😢😢


P/s: Nak tau dosa apa aku buat? 

Dosa mengumpat... Ya... Itu antara dosa yang aku sedar aku buat... Tapi secara tak sengaja... Tambahan kita duduk dalam circle yang memang macam tu... Memang menduga betul nak elak... Bila sedar tu aku istighfar... Dan tak lama lepas tu aku demam teruk... Aku syukur.. Allah terima istighfar aku tu... Sebab tu Dia bagi aku rasa bahang api neraka tu. 

Suami aku minta aku beli headset nanti.. Pergi mana-mana pakai headset... Dengar lagu ke... Main game ke.. Untuk elakkan dosa mengumpat tu... 


Catat Komen

1 Ulasan

  1. Semoga cepat sembuh dan dikembalikan kesihatan seperti sediakala. Aamiin

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^