GprlGfG6Gpr8TSG8Gfd9GUY7TY==

Insha Allah 5 Tahun Lagi Nak Buat Rumah dengan Kontraktor Rumah di Bangi by Nas Nuri Construction

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

Kontraktor Rumah di Bangi by Nas Nuri Construction | Selepas kahwin, MF pernah teringin nak dok di Pahang, tapi apa kan daya rezeki MF di KL... Jadi kami suami isteri berhijrah ke KL. Niat dihati nak menetap di KL 5 tahun je.

Cukup 5 tahun MF mohon tukar ke Johor. Hajat hati tu nak menetap di Johor pun tak lama juga. Suami MF jenis suka merantau. Jadi, saja lah dok survey... Negeri mana pula kami nak menetap lepas ni kan...

Selepas ditelek, disebabkan dah biasa hidup di bandar, kemudahan lengkap, jadi kami dok berkenan nak dok kat Bangi, Selangor.

Kenapa di Bangi?


Sebab... kat Bangi masih ada lagi tanah pinggir bandar. MF suka kawasan pinggir bandar. Sebabnya, nak kata kampung pedalaman takde lah pedalaman mana, tapi nak kata kat bandar yang sesak, takde lah sesak sangat..

Yang penting, kemudahan sekeliling banyak. Kedai, restoran, hospital dan paling penting sekolah pun dekat. Hotel pun banyak juga yang berdekatan area situ... Ye lah kalau ada sedara mara ke kengkawan ramai-ramai nak datang, boleh cari dan menginap di hotel berdekatan... Banyakkkk...

Tapi antara yang popular boleh tengok kat link ni:
https://sukamakanjalan.blogspot.com/2019/08/hotel-concorde-shah-alam-ini-kelebihan.html

Adalah beberapa tempat di Bangi dok survey tu antaranya kat Sg.Buah.. Kawasan tu masih ada hutan, pinggir bandar dan dekat juga dengan highway... senang nak balik kampung... hehe... dan paling penting dekat dengan masjid.

Rumah siap atau bina rumah di atas tanah sendiri?

Dalam dok survey tu, sama ada nak beli rumah siap atau beli tanah lepas tu buat rumah.

Suami MF cadangkan beli tanah lepas tu buat rumah.

Sebab?

Sebab design rumah kita boleh pilih sendiri nak macam mana... dengan keluasan tanah yang kita ada. Kalau nak buat siap dengan landskap pun boleh.

Menarik juga cadangan suami tu... Sebabnya, kami ni 4 orang anak kan... Bukan mudah nak cari rumah siap dengan 4 bilik... Kalau ada pun mesti rumah semi-D atau pun banglo yang harganya mesti cecah setengah juta... Dengan kerja cikgu je...mana mampu beb nak beli.. mampu tengok je... Ingat cikgu gaji besorrr... haha...

Antara design rumah yang menjadi pilihan kami suami isteri.


MF pula mengimpikan pelan rumah dengan 4 bilik... Kat bawah ni antara contoh pelan rumah yang MF suka... setingkat je.. tapi cukup 4 bilik...

Tapi kalau nak rumah lebih nampak lapang dengn bilik yang banyak kena la buat rumah banglo...

Dah survey juga Pelan Rumah Banglo kat >>> SINI <<< ... Banyak juga contoh  pelan yang menarik.



Ok, design rumah dah pilih... Ingat boleh buat sendiri... hehe... boleh tu boleh... tapi penat je... baik upah kontraktor je buat.

Hah! Nak buat dengan kontraktor pun survey juga lagi...

Disebabkan plan nak buat rumah kat Selangor, jadi kami cari lah kontraktor kat areea Selangor juga. Cari punya cari terjumpa satu kontraktor nama Nas Nuri Construction.

So, kami survey lah juga kontraktor ni kan... Sebab dok tengok macam kukuh je company ni kan... Banyak juga projek dia dah buat. Dan paling penting orang Melayu Islam punya. Supoort #BMF katakan... Jadi, sebaiknya carilah syarikat Melayu Islam yang kukuh kan.

Sedikit latar belakang syarikat yang MF survey ni...

Kontraktor Rumah di Bangi by Nas Nuri Construction

NAS Nuri Construction Sdn Bhd ditubuhkan pada tahun 1996 dengan nama N.A.S Nuri Enterprise. Syarikat ni telah diasaskan oleh Haji Noor Azman Sakiman (NAS) iaitu seorang graduan Sarjana Muda Kejuruteraan Awam UPM.

Pada awal penubuhan, NAS Nuri Enterprise banyak terlibat dengan projek-projek kerajaan persekutuan dan negeri serta projek swasta.

Antara projek-projek yang telah dijalankan adalah seperti projek membaik pulih sekolah, membina bangunan tambahan sekolah, kerja-kerja pembersihan, membina jeti, membina rumah kediaman, membaik pulih bangunan kerajaan dan banyak lagi.

Pada tahun 2009, NAS Nuri Construction Sdn Bhd ditubuhkan menggantikan N.A.S Nuri Enterprise. NAS  Nuri Construction Sdn Bhd merupakan sebuah syarikat berdaftar dengan CIDB gred G5 (bagi projek binaan bawah RM5juta) dengan modal dibenarkan sebanyak RM500,000.

Sekarang ni, fokus NAS Nuri Construction Sdn Bhd ini lebih menumpukan pada binaan rumah banglo milik persendirian.

Jadi, memang menepatilah target MF suami isteri dan fokus company ni kan... Sebab MF pun target rumah yang MF nak bina tu takdelah sampai RM500k kalau boleh.

 Contoh rumah yang Nas Nuri pernah buat:




Dan satu lagi, kami juga dok survey pasal Majlis Perbandaran di kawasan Bangi ni... Camne kawasan dia... ok ke tak...

Dari hasil survey kami, nampak lah Majlis Perbandaran kawasan Bangi cekap dalam buat kerja. Dan kalau follow media sosial, diorang ni aktif kalau ada aduan penduduk sekitar.

Portal diorang ni lengkap dan segala tender terpapar.

Aik, pasal apa MF survey pasal Majlis Perbandaran Bangi ni... Kalau nak buat rumah, bina rumah, beli rumah ataupun renovate rumah memang kena melalui Majlis Perbandaran ni, jadi wajiblah kena ambil tahu bab majlis Perbandaran ni...

So, rasa lega sikit la bila survey ni rasa lengkap dah... Dah ada target lokasi, rumah macam mana dan paling penting kontraktor yang berpengalaman pun dah survey dah...

Moga ada rezeki dengan plan ni 5 tahun akan datang... Insha Allah...
5 tahun tu kejap je kan... Insha Allah... kalau boleh dan diizinkan Allah... Moga perancangan ni tercapai... Insha Allah...

0Ulasan