News Breaking
Live
wb_sunny

Breaking News

Pesanan Buat Lelaki Yang Pantang Nampak Perempuan Seksi!

Pesanan Buat Lelaki Yang Pantang Nampak Perempuan Seksi!

Seorang Pemuda Yang Selalu Memandang Para Gadis...

Seorang pemuda datang kepada seorang Syeikh, kemudian dia bertanya:


“Aku seorang pemuda, akan tetapi nafsu syahwatku besar sekali. Aku tidak dapat menahan pandanganku ketika melihat manusia dan para gadis di pasar (dan di jalan), maka apa yang harus aku buat?”


Maka Syeikh tersebut memberikan sebuah gelas yang penuh dengan susu, dan meminta kepada pemuda ini untuk menghantar segelas susu tersebut kepada seseorang, yang jalannya melalui pasar dan tidak boleh tumpah sedikitpun! 


Dan syeikh meminta salah seorang muridnya untuk mengikut dan mengawasi pemuda ini dan memukulnya di depan orang jika menumpahkan susu tersebut.


Maka pemuda itu menjalankan perintah Syeikh, ia menghantar susu itu kepada orang yang dimaksudkan Syeikh tanpa menumpahkannya sedikitpun...


Kemudian setelah selesai, Syeikh bertanya: “Berapa pemandangan yang kamu saksikan, dan berapa gadis yang engkau lihat di jalanan?”


Maka pemuda tersebut menjawab: “Wahai Syeikh, aku tidak melihat sesuatu apa pun di sekitarku. Jika susu tersebut tumpah sedikit sahaja, aku takut dan teringat akan dipukul di depan khalayak ramai...”


Berkata Syeikh: “Demikianlah keadaan seorang mukmin, orang yang beriman selalu takut kepada Allah dan selalu ingat di hari kiamat, akan disiksa jika bermaksiat.”


Mereka itulah orang-orang beriman menjaga dirinya dari maksiat, mereka selalu ingat akan hari kiamat...


Katakanlah kepada orang lelaki yang beriman: “Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan memelihara kemaluannya; yang demikian itu adalah lebih suci bagi mereka, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang mereka perbuat.” 


Katakanlah kepada wanita yang beriman: “Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan memelihara kemaluannya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang (biasa) nampak daripadanya.”

(QS An-Nuur: 30-31)

----

Ya Allah jadikanlah kami termasuk orang-orang yang menundukkan pandangan.... 


Allahumma Aamin...

ﺳﻠﻴﻤﺎﻥ ﺃﺑﻮ ﺷﻴﺨــﺔ

Kredit : telegram channel


Selain lelaki yang kena tundukkan pandangan wanita pula wajib menjaga aurat. 


Jika lelaki dan perempuan sama-sama jaga hak ini.. Insha Allah tak kan ada kes zina, cabul, rogol dan sebagainya. 

Tapi masalahnya, perempuan kata itu hak dia nak pakai seksi... Dan Lelaki pula salahkan perempuan sebab siapa suruh pakai seksi... Tu yang makin menjadi maksiat ini... Nauzubillah... 

Tags

Newsletter Signup

Signup untuk dapatkan informasi terbaru dari mariafirdz.com.

6 Comments

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

  1. Bagus nasihat ni. Balance tak salah kan sebelah pihak saja. Both side kena sama-sama muhasabah diri. Bukan hanya menuding kepada 1 pihak saja. Good advice:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang sememangnya itu perintah Allah, dua-dua kena jaga.. bukan lelaki atau perempuan sahaja yang kena jaga.

      Padam
  2. Betul ke berpakaian seksi boleh menyebabkan ketagih..maksud saya rakan serumah saya kerap sangat pakai seksi dan kadang2 super seksi.
    Selama saya serumah dengan dia tak pernah saya tengok pakai baju yang tutup lengan.mesti terdedah bahagian dada lengan.suka bersinglet tali spageti seluar pendek.kadang2 Sampai tak pakai baju dirumah.
    Pergi kerja pun pakai baju tampa lengan.memang teruk la Kalau nak cerita selain tu kuat merokok dan minum arak.

    BalasPadam
  3. Aku pernah hantar barang online di satu kondo.bila ketuk pintu lalu pintu dibuka seorang perempuan melayu super seksi memakai baju tali paras peha tampa bra bahagian depan tepi terbuka luas.beberapa inci je nak nampak puting tetek dia.tak berani aku nak sembang apa.gaya macam anak orang kayangan.lepas sain surat terus aku bla.

    BalasPadam