Akhirnya Jumpa Cara Basuh Baju Putih Tanpa Penat Menyental

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)


Tahun lepas anak bersekolah... Ya Allah..  Perkara paling stress ialah nak sental baju sekolah dia.

Penat weyhh... Dah la kita pun  balik dari kerja.. Tengok pula baju sekolah anak yang hitam legam... Macam belacan tu... Hadoii...


Bila orang cerita pakai sabun itu dan ini untuk putihkan baju..  MF pun belilah.. Tapi tak juga berkesan.

Jika dulu ada sabun cap kapak.. Tapi susah nak cari melainkan kat Shopee.. Tapi rasanya kualiti dah sama macam dulu.


Akhirnya... Ternampak kat Facebook... Cara mudah basuh baju putih tanpa sental lagi.

Cara Basuh Baju Putih Tanpa Penat Menyental


Akhirnya tahun ni.  Tekad nak buat cara mudah untuk basuh baju anak. 

Tak nak stress lagi... 

MF pun ikut je cara tu.. Dan alhamdulillah... Sekarang ni dah tak stress lagi... 


Mudah je... Guna sabun mandi je. 

MF beli sabun wangi... MF pernah guna setakat ni sabun Lux bau Rose. Memang best. 

Kali ni guna sabun Palmolive May pula... Tapi tak se best sabun Lux. Dan sabun Lux lagi memutihkan... 


Mudah je nak buat... Sagat sabun tu jadi halus.. Kemudian masuk dalam bekas. 


Cara Basuh Baju Putih Tanpa Penat Menyental

Dah tu.... Nak guna.. Untuk sehelai dua je baju tu.. Guna je satu sudu sabun sagat tu... 

Cara Basuh Baju Putih Tanpa Penat Menyental

Rendam semalaman atau setengah hari pun ok... 

Cara Basuh Baju Putih Tanpa Penat Menyental

Kemudian, terus je masuk dalam mesin dan basuh..  Tak payah nak sental dah kat bahagian yang kotor. 

Cara Basuh Baju Putih Tanpa Penat Menyental

Memang Mudah dan senang... Tak penat tangan dah... Memang kekal putih. 

Baju putih ni rupanya kalah dengan peluntur... Boleh luntur kan warna asal baju putih tu... Jadi, dengan guna sabun mandi atau sabun  cap kapak.. Sangat membantu. . Mudah kerja. 

So, sekarang ni.  MF dah tak penat nak sental baju putih lagi... 

Catat Ulasan

2 Ulasan

  1. Lepas ni buat cara ni.akak selalu sental baju anak anak guna sabun mandi. .memang lenguh menyental. Lepas ni nak buat macam maria plak

    BalasPadam
    Balasan
    1. dulu saya guna teknik menyental.. akhirnya tahun ni tak larat dah.. guna je cara sagat dan rendam plak.. mmg dh tak penat

      Padam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^