Beg Sekolah Lama Kembali Macam Baru Dengan Pencuci Cif

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)


Beg Sekolah Lama Kembali Macam Baru Dengan Pencuci Cif  | Cerita lama, tapi baru nak up... mood berblog la tahun ni.. tapi kena la gagahkan diri beb... Kalau tak.. sendu blog kita... nanti kita rindu sendiri...

Ok, back to the main point... Nak cerita pasal persiapan sekolah anak tahun ni.

Memula macam berangan semua nak beli baru... Tapi tahun ni dah dua orang sekolah... bajet tak boleh nak mewah sangat... Apa boleh guna lagi, recycle je... Antaranya beg sekolah si kakak...

Dok ushar dua tiga kedai dan pasaraya... boleh tahan harga beg sekolah... kami belikan jenis ada roda.. sebab si kakak ni kecik je... mau bongkok sebelum usia kalau beli beg galas semata-mata... buku banyak kot setiap hari.. jadi, beg roda lebih sesuai... dia galas pun kot masa nak naik tangga ke kelas je... ok la kan.. kurang beban tu sikit...

Beg sekolah dia tahun lepas elok lagi.. tapi cuma tali galas dia sebelah diputuskan angkara vandalisme dan buli... advance bebudak sekarang.. tahun 1 dah pandai nak jahanamkan barang orang... memang geram... dah la mahal beg tu.. mujur bukan beg smiggle kan... haha.. mau ku cari siapa yang buat kot.. nasib la beg biasa.. tapi biasa-biasa pun lebih harga sekampit beras...

Mula ingat nak beli baru.. tapi cari kualiti sama yang lepas, dah takde... kalau ada pun mahal sangat... Jadi, akhirnya, suami kata cubalah basuh.. kot hilang, kotor-kotor tu...



cuci beg sekolah

Beg Sekolah Lama Kembali Macam Baru Dengan Pencuci Cif


Tanpa fikir panjang, suami ambil je cream cif dan terus cuci...

Wow.. superbbb... jelas hilang kotorannya.. terus nampak macam baru... 

Yang hitam-hitam tu semua hilang... bagus betul cream ni... 


cuci beg sekolah

cuci beg sekolah


Terus nampak macam baru... elok semula warnanya... boleh pakai balik..

Cuma tali tu nanti ingat jahit semula atau cari tadi semacam tu dan sambung je...

Alhamdulillah... jimat dah ni... modal sikit je beli cif tu..

Bagus betul cream tu serbaguna... bukan kat dapur je boleh pakai.. sental bilik air pun guna cream ni juga.. memang berkesan... tak payah nak susah cari... kat pasaraya biasa pun ada... murah pun murah ke... dan paling penting berkesan dan pelbagai guna kan...

Alhamdulillah selesai bab beg sekolah kakak... kakak pun happy nampak beg dia macam baru walaupun beg tahun lepas ... asalkan nampka macam baru dia happy dah... Alhamdulillah...

Catat Ulasan

1 Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^