div id='header-inner'>

Jangan Lupa Kemaskini Perakuan Pendapatan PTPTN Sebelum 25 Julai 2018

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)


Jangan Lupa Kemaskini Perakuan Pendapatan PTPTN Sebelum 25 Julai 2018 | Bagi peminjam PTPTN yang masih ada baki pinjaman, jangan lupa ya...

Due date sebelum 25 Julai 2018.

Walaupun berita gembira dapat tangguh bayaran balik PTPTN, tapi jangan lupa buat kemas kini ni. Kalau tidak PTPTN tetap kejar siapa yang tak buat kemaskini ni.

Cara Kemaskini Perakuan Pendapatan PTPTN

Cara Kemaskini Perakuan Pendapatan PTPTN
Cara Kemaskini Perakuan Pendapatan PTPTN

Cara Kemaskini Perakuan Pendapatan PTPTN Untuk Tangguh Bayaran Balik Pinjaman

Bagi peminjam PTPTN yang patut membuat bayaran balik dan masih mempunyai baki pinjaman, dikehendaki mengemaskini akuan pendapatan sebelum 25 Julai 2018.

Caranya dengan melayari laman web:
http://www.ptptn.gov.my/akuanpendapatan/

Cara Kemaskini Perakuan Pendapatan PTPTN

Boleh juga hubungi:
PTPTN Hotline 0321933000 (Isnin - Ahad | 8am -10pm)
Atau inbox di fb cawangan negeri PTPTN seluruh negara:
https://m.facebook.com/158689257551904/posts/1799367050150775/


MF pula, rasa lega sangat dah selesai bayar keseluruhan pinjaman PTPTN.

Tahun kedua kerja, MF settle kan.. terus, buat pinjaman peribadi keseluruhan, dan selesaikan semua hutang yang ada... hutang kereta, hutang motor, hutang runcit-runcit masa memula kahwin dulu dan sekarang ni, hutang bank siap tolak gaji je... jadi, tak payah fikir dah... itu cara MF... senang... tak payah nak fikir dah bab PTPTN lagi...

Teringat pegawai PTPTN tu terkejut MF bawa duit cash ribu-ribu bayar PTPTN... hehe... tapi lepas selesai tu, fuhh.. lega sungguh...

Jadi, yang pinjam PTPTN tu bayar sebab ianya pinjaman... wajib bayar walaupun tak dituntut... Pusing keliling dunia boleh ka... tak kan hutang PTPTN liat nak bayar kot kan... 

Catat Komen

2 Ulasan

  1. hahaha betul mostly benda mahal mampu beli n travel pun mampu tapi hutang ptptn msih liat nak bayar.

    Jemput Singgah : Cara Kemaskini Akaun Pendapatan PTPTN

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)