Mac 10, 2018

Menu Sarapan di Hujung Minggu: Lempeng Gula Melaka

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

Menu Sarapan di Hujung Minggu: Lempeng Gula Melaka | Sarapan hujung minggu lama tak masak... Kali ni ada sarapan disediakan Mr. Mama...

Pepagi lagi sesudah subuh, en.somi buat sarapan... Kena mood rajin dia kan... Alhamdulillah...

Lempeng gula Melaka

Kali ni dia buat lempeng gula melaka. Katanya menu zaman dia kecik-kecik dulu. Jadi, mestilah dia yang lebih tau resepinya.

Katanya tak susah pun nak buat. Hanya guna 4 bahan je... Iaitu tepung gandum, gula melaka, air sejuk (air peti sejuk) dan sedikit garam.

Lempeng gula Melaka

Cara membuatnya, gaulkan semua bahan sebati.. kemudian, tuangkan adunan di atas pan atau kuali anti lekat. Biarkan seketika hingga masak..dan angkat. Mudah je nak buatnya. Nak bagi lebih rasa, boleh taburkan gula melaka atas adunan yang belum masak tadi...

Menu sarapan

Hmm.. kenyang 2 keping selamat ditelan.. simple sarapan dihujung minggu kali ni... Alhamdulillah..

Apa menu sarapan feveret korang di hujung minggu?😉

2 ulasan:

  1. selalu makan yang biasa je rasanya, yang macam ni nenek takpernah buat lg. selamat bersarapan!

    BalasPadam
  2. nampak sedap
    pagi2 makan jer apa yang ada
    hehe

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^