GprlGfG6Gpr8TSG8Gfd9GUY7TY==

4 Tips Memilih Foundation Yang Betul

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)


4 Tips Memilih Foundation Yang Betul | Foundation sekarang ni dah jadi satu keperluan yang penting untuk wanita moden dan yang mementingkan gaya serta kecantikan.

MF sendiri pernah memakai beberapa jenis foundation... Dulu tahu pakai bedak kompak je... Pakai krim muka atau pelembap, lepas tu terus calit bedak aje.

Bila dah berusia... Berkawan dengan orang ramai... Mula kenal foundation... Cuba juga pakai... Ada yang dapat percuma untuk reviews...

Tapi memang best la pakai foundation sebab tak perlu lagi nak pakai bedak dah...

Apa pun, dalam nak membeli foundation kena tau cara dan tips yang betul supaya tak membazir dan tak menjadikan wajah lagi teruk. Elok nak jadikan lebih cantik makin buruk pula nanti...


4 Tips Memilih Foundation Yang Betul

1. Cuba foundation di tempat yang terang

Kalau beli foundation di kedai kosmetik atau pasaraya... Cubalah foundation di tempat yang terang bukan tempat yang tak cukup cahaya.

2. Cuba pakai foundation di rahang pipi, bukan di pergelangan tangan.

Biasanya kita kalau nak cuba bedak ke foundation ke, mesti kita calit kat belakang tangan. Tapi sebenarnya teknik tu salah... Nak cuba kena calit di tulang rahang.

3. Pilih foundation yang sesuai dengan jenis kulit.

Untuk kulit kering, seeloknya pilih yang berasaskan liquid dan bagi kulit berminyak sebaliknya. Tapi foundation jenis liquid lebih mudah nak apply pada kulit. MF suka jenis liquid... Kalau kering ni agak sukar nak apply pada kulit. Tapi kalau kulit berminyak takde masalah kalau jenis kering.

4. Pilih ikut tone kulit.

Pilih foundation yang seakan warna kulit. Bukan lagi putih atau gelap. Kena tau la warna kulit light, medium atau dark...

Itulah 4 tips untuk beli dan pilih foundation yang betul. Jangan salah pilih nanti buruk rupanya. Dan akan membazir aje..

Tapi sekarang ni MF lebih selesa guna BB Cream dari foundation sebab, fungsi BB CREAM ni lengkap dah dengan krim + foundation + rawat kulit... Jadi, tak perlu bazir kan banyak duit dan buang masa nak kelihatan cantik. 

1Ulasan

  1. pilih ikut tone tu yang penting bagi sha haha sebab selalu tengok org pakai jadi kelabu omg hehe sha guna bb cushion sekarang hehe

    BalasPadam

Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^
P/s: KOMEN YANG MENGANDUNGI LINK/URL AKTIF TIDAK AKAN DIAPPROVE. TQ