بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)


Kerabu Kaki Ayam | Menu hari Isnin lepas... Lepas berjaya merebus kaki ayam dengan Pressure Coooker buat pertama kalinya.. Semangat nak buat kerabu kaki ayam tu bertambah...

MF buat  simple kerabu ni...

Kerabu Kaki Ayam

Resepi KERABU KAKI AYAM

Bahan-bahan:

  • Kaki ayam yang direbus dan  dibuang tulangnya.
  • 1 ulas bawang merah
  • 1 biji tomato
  • 7 biji cili padi
  • Air asam jawa
  • Garam dan gula sebagai perasa.
  • Daun kesum
  • Limau  kasturi atau lemon



Cara membuatnya:

  1. Bawang merah dihiris nipis
  2. Hiriskan juga tomato secara nipis. 
  3. Potong cili padi
  4. Kemudian, gaul semua bahan kecuali limau kasturi sehingga serata.
  5. Perah air limau kasturi atau lemon sebagai pelengkap hidangan.
  6. Siap untuk dihidang. 



Mudah je, nak buat... Tapi tu lah... sebab sebelum ni macam leceh nak rebus kaki ayam tu lama-lama... Tapi tidak lagi sekarang ni sebab dah ada pressure cooker...

Boleh baca reviewnya >>>DI SINI<<<

2 Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

  1. kerabu kaki ayam nih.. tak pyh mkn ngn nasi ratah gitu je pun sedap... sedar2 abis semangkuk dik

    BalasPadam

Catat Komen

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Terbaru Lebih lama