JJCM - ABC TEMBIKAI VIRAL

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

JJCM - ABC TEMBIKAI VIRAL | Alhamdulillah... Sejak sekian lama tak jalankan misi JJCM, alhamdulillah.. Hari ni tercapai...

MF memang jenis tak suka nak jenjalan waktu ada anak kecil... Walaupun ada kemudahan baby carrier dan seumpamanya... Malas rasanya nak jenjalan...

Alhamdulillah.. Bila anak yang paling kecil ni setahun umur... Baru rasa ada mood nak berjalan... Kalau tak memang berkurung aje di rumah.

Perjalanan hari ni tak dirancang... Pagi tadi, lepas suami balik dari beli sarapan terus dia suruh bersiap... Ajak balik kampung yang terletak di Benua, Pontian. Kampung  atuk suami MF. Ada lagi dua tiga saudara mara mak mentua tinggal di sana... Setahun juga tak balik sana...

Kami ke sana saja nak ziarah Mak Teh.. Satu-satunya saudara sebelah mak mentua MF yang kami agak rapat.. Pak Oteh dah meninggal tinggal Mak Teh aje... Tapi silaturahim tetap terjalin... Serasi dengan keluarga Mak Teh... Mungkin juga Mak Teh ni asal satu negeri dengan MF, jadi kurang sikit kekok nya.

Masa perjalanan tu, mak mentua sebut pasal ABC Tembikai yang pernah jadi viral di Facebook baru-baru ni..

Masa kami pergi.. Hari masih pagi.. Jadi tak dapat nak agak di mana gerainya.

Lepas Zuhur kami gerak pulang ke rumah.. Perjalanan asal nak balik ikut jalan lain... Tapi sebab suami MF tak larat pula.. Tanda nak kena serang migrain.. Terus aje balik ke rumah ikut jalan yang sama...

Alhamdulillah.. Nak dijadikan rezeki... Masa perjalanan balik ternampak gerai jual ABC Tembikai ni di tepi jalan. Hanya berpandukan banner aje.. Sebab tak perasan betul gerainya.. Yang nampak hanya gerai jual buah tembikai...

Hampir nak terlepas... Tapi sempat juga singgah..

Suami saja la pergi beli.. MF semua tunggu dalam kereta...

Alhamdulillah... Dapat merasa...

ABC tembikai ada disediakan tempat kalau nak makan kat sana... Tapi memandangkan anak dah tidur, jadi beli bungkus aje.

JJCM - ABC TEMBIKAI VIRAL

Terkejut tengok bungkus dia... Besar..  Separuh tembikai tu...

Separuh dari tembikai tu boleh makan 4 orang. Ada pelbagai harga... Paling murah RM10, Yang kami beli ni RM12... Ada perisa jagung dan tembikai kuning. Mungkin itu yang membuatkan harganya lain-lain.

Jamah la sikit sementara masih berupa ABC tu... Kemudian kami terus cepat balik ke rumah... Sampai kat rumah memang cair lah..

Alhamdulillah, rasanya tetap sedap.. Tak manis sangat...

Sumber: Page Rasmi ABC TEMBIKAI Parit Ismail



Kombinasi ais, dan isi tembikai yang dibuat seperti bebola serta ada krim dan manisan serta bahan bahan ABC, buatkan ABC rasa lemak dan manis tapi tak manis sangat... Memang nikmat kalau dinikmati waktu panas tengah hari. Padanlah ada yang sanggup beratur panjang semata-mata nak nikmati ABC ini.

Bagi yang lalu Jalan Benut nak hala ke Pontian gerai berada di sebelah kanan, kalau dari Pontian sebelah kiri jalan. Simple aje.. Gerai tepi jalan bukan restoran besar pun.

Boleh rujuk peta ni bagi yang tak tau jalan...


Rujuk Page Rasmi ABC Tembikai Parit Ismail di Benut, Pontian.

https://www.facebook.com/AbcTembikaiParitIsmail/

Alamat:
224 A Jalan Parit Ismail
82200 Pontian, Johor

Waktu operasi:
11 pagi - 6.00 petang

Catat Ulasan

5 Ulasan

  1. wowwowowo, guna kulit tembikai jadi bekas ABC, kreatif sangat!!

    hanisamanina.com

    BalasPadam
  2. terliur tengokk,,mmg kennyang byk mcm ni ;D

    BalasPadam
  3. Wah, ada dalam buah tembikai ye. Tapi jauhnya nak merasa ABC tembikai ni

    BalasPadam
  4. aduhla mmg kene mkn ramai2 nih... punyalah besar...
    kalau mkn sorng2 msti terlebih2 kenyang punya

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^