GprlGfG6Gpr8TSG8Gfd9GUY7TY==

Scott Emulsion Supplement Pilihan Ibu-ibu di Malaysia Untuk Tingkatkan Imunisasi Badan Anak-anak!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

Scott Emulsion Supplement Pilihan Ibu-ibu di Malaysia Untuk Tingkatkan Imunisasi Badan Anak-anak! | Masa anak MF umur 5 tahun merupakan tahun pertama dia bergaul dengan orang ... Didedahkan dengan dunia persekolahan... Tambah pula masa tu juga adalah tahun pertama di tempat baru kerana baru pindah dari Kuala Lumpur ke Johor. 

Bila masuk sekolah... Tawakal sahaja la kan... Tapi masuk minggu kedua nampak badan dia mula berlawan untuk sesuaikan diri... 

Minggu kedua dia mula batuk, demam dan selesema. Bagi ubat, baik la dalam dua tiga hari kemudian demam lagi. Boleh dikatakan sejak tu, ulang alik ke klinik aje... Bahkan paling teruk sampai masuk hospital dua malam...sebab demam. 

Sejak tu, mula lah cari solution... Apa yang boleh tambah dan kuatkan imunisasi dia... Sejak umur 4 tahun bagi vitamin C Appeton tu aje... Nampaknya tak berkesan .. kena cari supplemen lain... 

MF teringat masa kecik MF Makan Scott Emulsion Sebab kes macam si kakak la... Asyik demam je... Akhirnya, suami belikan Scott Emulsion perisa oren. 

Scott Emulsion



Alhamdulillah.. kakak ni juga bukan jenis susah makan ubat atau vitamin... Jadi, dia mula makan tanpa skip sehari pun... Sebelum ke sekolah mula makan. Dalam masa yang sama... Dia masih batuk... Jadi, cari punca.. rupanya susu... Dia dah tak boleh minum susu... ataupun coklat... Jadi, stop susu dan minuman coklat... Banyakkan dia minum air kosong je... Sesekali minum air oren. 

Alhamdulillah, dah kurang demam dan sakit sejak itu... Kalau demam cepat baik. Dengan izin Allah.

Alhamdulillah.. tahun ni tahun kedua dia bersekolah... Tak pernah ponteng sekolah sebab sakit... Ada juga demam baru-baru ni.. Alhamdulillah...sekejap aje. Tu pun jangkit dari baby... 

Scott Emulsion, supplement Paling senang nak dapat... Kat mana-mana ada jual... Mudah dan mampu milik. Supplemen ni dah lama.. MF kecik2 dulu pun makan ni sebagai supplement Sebab MF kecil dulu selalu demam dan asma. 

Alhamdulillah... Supplemen yang serasi dan memang sesuai untuk tingkatkan imuniti badan anak-anak. Tak perlu supplement yang mahal-mahal dan susah nak dapatkan... Kalau dah yang ini pun dah serasi... Yang penting halal dan selamat... InshaAllah... Selebihnya kita tawakal kepada yang Maha Penyayang dan Pemurah. 

Moga, Allah pelihara kesihatan anak-anak kita... InshaAllah.. Ameen... 

1Ulasan

Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^
P/s: KOMEN YANG MENGANDUNGI LINK/URL AKTIF TIDAK AKAN DIAPPROVE. TQ