Apa Trend dan Tema Baju Raya 2017???

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)


Trend Baju Raya 2017 | Walaupun baru lepas Rejab dan masuk Syaaban, tapi orang terus berlumba untuk kejar Syawal... Mana tidaknya , sana sini heboh sudah dengan persiapan baju raya... 

Tapi ada baiknya... Biarlah bab persiapan baju raya tu awal sebelum Ramadhan supaya boleh tumpukan ibadah sepenuhnya pada bulan Ramadhan... Tak Ler kalut nanti hujung Ramadhan orang sepatutnya sibukkan gandakan ibadah, tetapi disebabkan tak buat persiapan awal dia kalut buat persiapan raya... Rugi sangat kan... 

Antara persiapan raya terawal ialah baju raya... Rata-rata tukang jahit dah tak berapa nak ambil dah tempahan sekarang ni sebab orang dah mula hantar tempahan sejak bulan Rejab lagi... Tapi zaman sekarang jangan risau kalau tak sempat nak tempah... Beli aje yang dah siap... Sekarang ni yang berbadan kecil ke sederhana ke besar ke semua ada dah... 


Setiap tahun kita akan perhatikan ada trend baru untuk baju raya... Tahun lepas style peplum Dan kebaya peplum... Tapi tahun ni nampaknya baju kebaya kebarung kembali semula... Tu fesyen lama tu... Tahun 80-an, 90-an punya fesyen tu... Tapi kembali dikomersialkan... 



Selain kebaya kebarung, baju kurung moden dan dress tetap tak ketinggalan... Masih memenuhi permintaan pelanggan-pelanggan dan peminat fesyen terkini... 

Bagi orang lelaki... Biasa je la bajunya.. tak baju Melayu, kurta atau jubah.. cuma diubah untuk gaya moden dan trendy.. 

MF belum ada idea lagi bab baju raya ni... Macam nak jahit sendiri tapi macam tak sempat aje... Berkejar dengan anak lagi kan... Suami pun sibuk dengan tempahan cetak baju dan buat sticker tak menang tangan juga dibuatnya... Alhamdulillah..

Kalau takde sangat... Ke Mydin je la cari baju... Tak pun Giant... Cari aje baju dah siap... Senang cerita... Kalau takde.. pakai aje baju tahun lepas yang masih tiada cacat celanya... 

Bab baju raya, kasut raya, tudung raya ni MF berpada-pada je.. takde lah beriya sangat asalkan dapat sambut dengan keluarga tercinta... 

Berlangganan update artikel terbaru via email:

1 Response to "Apa Trend dan Tema Baju Raya 2017???"

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Catatan Terbaru Catatan Lama Laman utama

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel