Harga Minyak Naik 20 Sen Mulai 1 Februari 2017

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

Tak tahu la nak senyum suka ke nak menangis...  Haha... 😢😢😢😢

Tapi memang rabak la poket kot... 

Sebelum ni bajet RM120 sebulan untuk duit minyak pergi balik kerja tak termasuk out station ke bengkel, seminar dan sebagainya...  



Pastinya lebih la RM120 kalau dah 20 sen naiknya tu... 

Huhu... Memang ada betullah kata orang Cina... Tahun ayam ni tahun yang mencabar dari segi ekonomi... Waaa... Tapi itu kepercayaan ikut fengsui orang Cina... Tapi kita sebagai orang Islam... Allah lebih tahu segalanya...  

Yang hairan sungguh kan... Dok Johor ni... Elaun Cola rendah... Tapi kos hidup tinggi... Pastu yang pelik sikit... Rate claim tetap kira 70sen 1km... Korang rasa??? Orang kerja kerajaan faham la kan... Kalau yang kerja kerajaan pun terasa beban...  Yang kerja swasta tak payah kata la kan... 

Sekarang ni... Situasinya... Yang senang bertambah senang...  Yang susah bertambah susah... 

Apa pun... Hanya doa je... Usaha selagi boleh... Dan moga Allah berikan kekuatan dan kesihatan untuk teruskan hidup berusaha mencari rezeki halal untuk keluarga... 

Moga dipermudahkan Allah... 

Catat Ulasan

3 Ulasan

  1. salam moga dipermudahkan segala urusan kak

    BalasPadam
  2. Kisah 20sen plastik sampai bergegar Malaysia, 20sen minyak diam seribu bhs..

    BalasPadam
  3. Nak buat macam mana. Kena terima saja.

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^