بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)


MF sejak ada anak, MF suka pakai kasut dari sandal... ini juga salah satu buatkan kita istiqomah nak stokin... insha Allah... tapi bila pakai kasut, kaki memang mudah melecet kan... tak depan kat belah belakang...  tau-tau pedih je.. ni ada petua mudah MF nak Share untuk elak kaki melecet... 



PETUA 1
Gosokkan lilin di sekeliling sebelah dalam kasut sebelum memakainya buat kali pertama

PETUA 2
Lekatkan plaster pada bahagian belakang kaki atau kasut sebelum memakainya 

PETUA 3
Gigit belakang kasut (petua orang dahulu)

PETUA 4
Sapukan sedikit minyak masak pada belakang kaki atau kasut

PETUA 5
Pakai stokin yang bersesuaian dengan kasut

Ini pula petua kalau dah melecet... cara nak rawatnya ialah dengan menyapubawang merah pada kaki melecet.

Cubalah mana-mana yang bersesuaian ya... 

Best pakai kasut... orang yang mula belajar dan nak istiqamah pakai stokin, pakailah kasut... InshaAllah... Lama-lama akan rasa janggal bila pakai sandal.

3 Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

  1. petua no 3 tu biasa akak bt... kadang jd kadang tak...

    nama pun petua kan hehehhe

    BalasPadam
  2. Petua 3 yang paling tak logik..
    AM tak nampak di mana logik kita gigit kasut annti kasut tak makan kaki kita ke??hihihi
    Apa2 pun perkongsian yang menarik untuk di cuba nanti..

    Ikhlas Dari
    Along Misuari

    BalasPadam

Catat Komen

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Terbaru Lebih lama