div id='header-inner'>

Ini Sebab Kenapa Perlu Kaya Sebelum Mati!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)


Mencari rezeki dan mencari kekayaan bukanlah sesuatu yang dilarang agama... Bahkan dituntut... Sebab Islam melarang sifat meminta-minta...

Sebagaimana hadis Nabi s.a.w:

“ Pekerjaan terbaik adalah usahanya seseorang dengan tangannya sendiri dan semua jual-beli itu baik.” (HR. Ahmad, Baihaqi)

Tidak ada satupun makanan yang lebih baik daripada yang dimakan dari hasil keringat sendiri.” (HR. Bukhari)

Jadi, salah satu sebab kena kaya dan ada duit sendiri... Sebab bekalan dan persiapan mati...

Tengok aje lah persiapan nak mati...

Betullah orang kata... Hidup nak duit... Mati pun guna duit...

Dan disebabkan ini juga... Wajiblah bagi kita belajar dan pergi kursus pengurusan jenazah.. kurang-kurang kita boleh urus jenazah ahli keluarga sendiri...




Ada juga ustaz pesan.. beli siap-siap kit pengurusan jenazah.. macam bahan-bahan untuk jalankan jenazah supaya nanti dah mati tak susahkan waris nak uruskan itu ini... 

Tapi kita sibuk cari kekayaan, tapi berapa ramai buat tabungan persediaan mati ni... Kebanyakan untuk kesenangan duniawi... 

Tak salah nak kaya... Tapi jangan taksub nak kaya hingga lupa nak mati... 

Kerjalah ibarat kamu akan hidup seribu tahun lagi...
Beribadah lah ibarat kamu akan mati esok hari...

Catat Komen

3 Ulasan

  1. yup betul tu.. atleast dah siap asingkan duit tuk proses pengurusan jenazah..

    Blogwalking Sini, Jom Baca Artikle Ini,

    Review Antivirus Bagus Untuk Android Article

    BalasPadam
  2. ILMU DUNIA MENUJU AKHIRAT...HIDUP YG SEMENTARA TAPI BIAR SELESA

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)