div id='header-inner'>

Bonus Raya RM500 Negeri Johor

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)


Alhamdulillah... Rezeki dari Allah...
Jangan ada yang kaki pula...

Rezeki segalanya dari Allah...
Lepas terima bantuan kewangan khas raya dari kerajaan persekutuan, sekarang tunggu kerajaan negeri pula...


Kerajaan negeri Johor juga berbesar hati untuk memberi RM500 bantuan khas raya kepada penjawat awam negeri Johor sebelum hari raya nanti... Tarikh tak dimaklumkan bila...

Alhamdulillah.. rasa syukur sangat... Dapatlah tampung serba sedikit yang kekurangan... Memandangkan bulan ni gaji MF kena debit ... Bila dapat tahu dapat bonus raya, rasa syukur kepada Allah...

Tapi biasalah... Bila sebut bab bonus ni pasti ramai la yang kerja swasta ni dengki... Tak semua la... Ada yang lurus hati... Dia anggap tu rezeki masing-masing, tapi tak kurang juga yang tak puas hati...

Hmmm.... Ingatlah... Rezeki masing-masing... Allah dah tentukan... Tak perlu nak iri hati.... Rezeki ni pun bukan sekadar duit bonus je... Iman, islam, kebahagiaan, ketenangan hati itu rezeki yang paling patut kita syukuri... Tak payah nak jaki sangatlah dengan rezeki orang lain ye... Belajar bersyukur dengan rezeki yang ada... Dan MF yakin, rata-rata penjawat awam ni pun takde nak dengki bila ada rakan kerja swasta dapat bonus kan... Tapi bila kami ni dapat bonus ciput pun orang bising... Alahai...

Jom bersihkan hati dari sifat dengki ni kan.. Takde faedahnya pun kan... 

Catat Komen

5 Ulasan

  1. Alhamdulillah! Murah rezeki!

    Nak dengki apanya MF. Dah rezeki penjawat awam. Kita yang kerja swasta ni adakalanya sekali dapat bonus, memang terduduk tengok nombor. Jadi, apalah yang nak rasa dengki sangat. Kita dengki kat orang, tiba-tiba orang pun terasa nak dengki kat kita nanti...

    BalasPadam
  2. Alhamdulillah...betul Cikgu MF..reeki dan bahagian masing-masingkan...

    BalasPadam
  3. n9 pun ade ! tp untg kt goverment jelah... yg makan gaji sndri ni kne crik sndri duit raya..huhuhu

    BalasPadam
  4. alhamdulillah...tumpang dapat bonus...heheh

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)