div id='header-inner'>

Bila Bapa Jaga Anak!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)


Boleh ke bapa jaga anak???
Boleh ke suami ambil tugas isteri???

Ada yang kata, suami saya apa pun tak reti... tahu cari duit je, buat kerja rumah failed.
Memang ada lelaki macam tu pun.. tambah kalau bab suruh jaga anak.. fuhh.. mesti isteri risau kan..
Tapi banyak kebaikan bila bapa jaga anak...
dan MF sendiri memang tekankan bab ni.. sebab apa... sebab hubungan ibu dan anak pasti akan rapat, sebab ibu yang mengandung dan melahirkan serta hubungan air susu... pasti jauh jarak macam mana, akhirnya akan cari ibu.. tapi bapa pertaliannya hanya melalui bin/binti... Jadi, wajar sangat kalau si isteri didik anak dan biarkan anak rapat dengan bapanya... tak kira anak lelaki atau perempuan..

Menurut kajian juga, memang banyak kelebihan anak yang rapat dengan bapa ni..



Alhamdulillah, MF memang lebih suka anak-anak rapat dengan bapa.. selain kebaikan di atas, sebenarnya kita pun lebih relaxx... haha... jangan tak tahu... sampaikan nak mandi pun kadang tunggu bapa.. 

Jadi, isteri-isteri, sila didik suami untuk belajar jaga anak dari bayi lagi ye.. jangan rasa risau dan takut atau tak harap suami jaga... kena yakinkan suami boleh jaga anak sebaiknya... Insha Allah, manfaatnya juga berbalik kepada anak dan isteri. 




Catat Komen

1 Ulasan

  1. payah sikit nk tgk laki jaga anak..
    kalau dh biasa tu mmg tkde msalah la..kalau yg slalu harapkan bini je tu mmg jaga sehari dia angkat tgn dah ..hehehe

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)