div id='header-inner'>

Sirap Ais Pembuka Selera!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)


Kebanyakan kenduri kahwin  hidangkan air sirap.agaknya kenapa ya???

Sirap...murah dan mudah nak buat... Nak kata sedap tapi itulah kelebihan air sirap... Pembuka selera...

Tengok air sirap ais pun dah terliur kan.. Tambah musim panas ni... Sirap je pun... Air murah... Tapi kelebihan warna merah tu sebagai penarik...dan menjadi pembuka selera.


MF kalau kurang selera masa nak makan nasi, bancuh air sirap je... Insha Allah.. Licin nasi sepinggan... Dari takde selera bertambah selera. Tak tahu kenapa... 

Sirap ni buat dari bunga Ros... Bunga Ros ada kelebihan dan popular untuk orang yang nak awet muda... Selain untuk legakan batuk.  Sirap Ros tulen memang sedap buat air...sebab kekal bau Ros tu masih ada berbanding kordial sirap yang dicampur perwarna dan gula. 

Itulah kelebihan sirap Ros air .. Air murah, tapi pembuka selera.

Catat Komen

4 Ulasan

  1. dekat rumah selalu minum sirap sebab rasa macam menyegarkan kalau sirap tu sejuk lepas tu makan pula dengan nasi panas2. terbaik

    BalasPadam
  2. uiks.. air sirap la air kenduri.. sedap klu tengah panas

    BalasPadam
  3. salam akak yana setuju ... air sirap ni memang pembuka selera kadang kadang teringin sangat padahal airnya biasa biasa saja

    BalasPadam
  4. salam akak yana setuju ... air sirap ni memang pembuka selera kadang kadang teringin sangat padahal airnya biasa biasa saja

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)