div id='header-inner'>

Bolehkah Ibu Bapa Komen Pasal Rumahtangga Anak-anak??

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)


Banyak terjadi...
Tadi pun terdengar ruang bicara kat tv pasal punca perceraian di Malaysia... Antaranya berpunca dari ibu bapa...

Dah kenapa pula kan...
Ibu bapa masuk campur urusan rumahtangga anak-anak. Tak kisah dari sebelah lelaki atau perempuan.

Boleh ke begitu???
Semua benda nak diambil tahu???


Hal rumahtangga anak-anak biar mereka yang uruskan sendiri sekalipun anak-anak tinggal dalam rumah ibu bapa ataupun ibu bapa yang tinggal di rumah anak-anak... 

Bagi ibu kepada suami, hormatilah menantu perempuan... Sekalipun berbeza citarasa kita dengan menantu kita... Hormatilah... 

Bagi yang ibu kepada isteri, berilah peluang untuk anak berdikari bersama suami mereka... Membina keluarga sendiri..mengikut corak mereka asalkan tidak berlanggar dengan undang-undang dan syariat. 

Ibu bapa sebagai penasihat jika perlu bukan orang yang masuk campur urusan keluarga dan rumahtangga anak-anak. 

Renungan dan panduan untuk MF juga... Keran kita ada anak... Dan suatu hari nanti anak-anak kita akan dewasa dan berumahtangga... Dan waktu itu kita bergelar mertua... Jadi, kena faham... Sayang macam mana pun anak ni... Suami hari bila dewasa mereka pasti ada jalan hidup mereka tersendiri... Cuma, masa mereka kecil inilah kita wajib mencorakkan mereka dengan sebaik mungkin... 

Catat Komen

3 Ulasan

  1. Terima kasih sis... Byk infonya yg menyedarkan

    BalasPadam
  2. setuju 200%!!!
    lebih baik duduk berasingan drpd ibu bapa & mertua...senang sikit...kita belajar berdikari, susah senang suami isteri...

    BalasPadam
  3. hmmmm sungguh susah kan bila isu ni.
    especially menantu pompuan dgn mak mertua.
    sukar sukar sukar :) ha ha ha...
    pe pun, jalan mudah, pada aida, jgn dok serumah.
    jauh wangi, dekat takut-takut jadik busuk.
    pendpt peribadi ajer la ni hi hi...

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)