div id='header-inner'>

Lepas La Rasa Mengidam!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)


Bulan lepas pernah kongsi post buah kundang di Facebook...  Memang tengah teringin nak makan buah tu...

Alhamdulillah... Rezeki... Masa perjalanan balik dari Kuala Lumpur ke Johor tempoh hari, terjumpa buah ni dijual di RnR Pagoh.


Telan air liur tengok harga... Tapi teringin punya pasal suami belikan juga setengah kilo... Satu kilo RM40, jadi setengah kilo RM20 ada la dalam 10 biji je... Boleh la lepas rasa teringin tu kan...

Tapi buah kali ni manis... Nak sedap kalau dapat yang masam... Tapi boleh la kan.. MF potong dan gaul dengan toyu kata orang Baling iaitu kicap... Rasa la masin, manis gitu... Cukup la buat rasa...




P/s: Mengidam ni tak payah tunggu orang mengandung... Orang tak mengandung pun mengidam juga... Sebab mengidam tu sama dengan teringin... Dan keinginan adalah fitrah bila kita jarang dapat merasa sesuatu...  

Catat Komen

3 Ulasan

  1. amboi, mahalnya.. haah, mengidam punya pasal takpe kan ;)

    BalasPadam
  2. mak aiii mahalll...tp klu dah mengidam mahal peduli apa ka MF

    BalasPadam
  3. Mengidam ingatkan mengandung tapi bila baca p/s tak jadi nak tanya.. mengandung ke? Mahal jugak ya buah tu. Mungkin susah nak dapat kot.

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)