Doa Ketika Membeli di Bazar Ramadhan!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)


Baca doa ni sebelum pergi ke bazar Ramadhan. Supaya kita tak rambang mata melihat hidangan di bazar. Beli apa yang nak dimakan..bukan mengikut nafsu... 



P/s: Alhamdulillah, setakat ni tak beli makanan kat bazar, tapi dua kali beli makanan kat luar atas hal yang tak dapat dielakkan. Selebihnya bergilir masak je dengan en.somi..menu pun simple je.. satu atau dua lauk, tu pun tak habis kengkadang.. . Alhamdulillah... betullah Islam kata.. "sederhana itu indah".

Catat Ulasan

3 Ulasan

  1. samalah kita dari tahun lepas pun memang tak ke bazaar..dok berdua masak simple dan secukupnya..bersederhana n tidak membazir.Alhamdulillah :)

    BalasPadam
  2. Jom baca doa ni agar kita tak rambang mata ketika membeli kuih muih dan lauk pauk kat bazaar ramadan nnt .,.

    BalasPadam
  3. hu hu hu sabtu aida berkesempatan buat pertama kali nyer ke bazar ramadhan.
    beli kan tambahan juada before balik umah mertua.
    ya Allah! mahal nyer la harga.
    kuantiti sejemput! kedekut bebeno nak bagi lauk.
    aduhai... tak sanggup lagi ke bazar ramadhan.

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^