GprlGfG6Gpr8TSG8Gfd9GUY7TY==

Khasiat Cili Benggala Merah

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)


Cili Benggala Merah ini adalah salah satu sayuran lazat yang boleh dinikmati sama ada secara mentah atau dimasak. Sebiji cili benggala mengandungi lebih daripada 100% keperluan vitamin C harian anda (wow!). Ia juga mengandungi sejumlah fiber dan vitamin B6. Tambahan pula, ia juga kaya dengan carotenoids yang dapat membantu menghalang kedutan kulit dan meningkatkan peraliran darah terhadap kulit, menjadikannya lebih muda. Kerana mengandungi carotenoids, cili ini juga bagus untuk menentang jerawat.

Cili benggala merah merupakan makanan ringan yang sempurna dan rendah kalori dan rasa rangup yang memuaskan. Simpan hirisan cili benggala merah ini di dalam peti sejuk, jadi anda sentiasa dapat memakan makanan yang sihat dan lazat apabila terasa ingin menguyah makanan ringan. Fiber yang terkandung di dalamnya akan membantu anda berasa kenyang untuk masa yang lama dan anda akan mendapat kulit yang licin!
sumber: facebook

Sedap makan cili ni... biasa dalam pizza memang salah satu bahan utama... buat salad sedap cili benggala ni... hijau, merah dan kuning... warna warni yang menyelerakan dan penyeri dalam hidangan dan masakan. 

15Ulasan

  1. xsuka. hahahah tapi khasiatnya bagus. nak try ar cam nih. hehe

    BalasPadam
  2. Kenapa panggil cili padahal tak pedas kan. Hehe. Suka jugak makan kalau ada kt pizza. Kalau ngap mcm tu je tak pandai :)

    BalasPadam
  3. betul..kalau buat bbq kat rumah kena ada la lada nih ..sedap.

    BalasPadam
  4. Wahhh baru tahu cili ni punya khasiat. Huhuuu tapi sayang, Cik Candy tak makan pedas (=

    BalasPadam
  5. Wahhh baru tahu cili ni punya khasiat. Huhuuu tapi sayang, Cik Candy tak makan pedas (=

    BalasPadam
  6. Sentiasa ada stok kat rumah. Sebabnya saya suka warna-warni. Kalau boleh letak dalam masakan, memang saya letak aje. Tapi mana ada rasa pedasnya cili ni.... nama je gempak 'cili benggala' :)

    BalasPadam

Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^
P/s: KOMEN YANG MENGANDUNGI LINK/URL AKTIF TIDAK AKAN DIAPPROVE. TQ