div id='header-inner'>

Dosa Disebalik Kamera!!!

Tertarik aku satu gambar yang menceritakan tentang dosa seorang jurugambar. Tak pernah pula jumpa pasal ni, tapi semasa carian gambar di google, aku terjumpa gambar ni... 

Memang tak perasan pun kan. Kerjaya sebagai jurufoto pun turut mengundang dosa, seperti wartawan, jurufoto pengantin atau pemandu pelancong... Jom lihat apa dosa tersembunyi disebalik kamera


Sumber:google images

Berhati-hati bagi yang kerja sebagai jurufoto atau Cameraman... 
Banyak dosa tersembunyi, yang mungkin kita tak sedar....

Jenis-jenis sumber dosa:
Gambar candid (gambar orang tanpa izin)
Gambar wanita yang tidak tutup aurat
Gambar berbentuk maksiat dan fitnah

Yang menjadi dosa kekal:
Gambar-gambar seperti jenis di atas.sengaja disiarkan di internet atau media cetak.
Selagi orang tak delete atau selagi orang lihat, selagi tu jurufoto terima dosanya.

Pecahan dosa-dosanya:
Dosa ambil dan siarkan tanpa izin
Dosa ambil gambar mendedahkan aurat
Dosa menyiarkan dan menyiarkan
Dosa melibatkan orang lain berdosa

DOSA AKAN KEKAL SELAGI TIDAK INSAF DAN BERTAUBAT!!!

Renungan juga bagi yang suka ambil gambar dan upload di internet...

Catat Komen

11 Ulasan

  1. sy tau pasal ni, sbb tu sy berhati2 nak upload gambar..takut elok2 niat baik, jd dosa plk nnti..

    BalasPadam
  2. Dosa tanpa sedarkan...salam hujung minggu Maria..

    BalasPadam
  3. Inilah satu contoh yg org cakap.. "buta2 je dapat dosa kering.. "... astagfirullah..

    BalasPadam
  4. Inilah satu contoh yg org cakap.. "buta2 je dapat dosa kering.. "... astagfirullah..

    BalasPadam
  5. bahaya tu selagi tak delete terus berdosa..

    BalasPadam
  6. bak kata ustaz kazim dosa la snang dicari.
    sntiasa berhati hati dan berwaspada kan

    BalasPadam
  7. Ya Allah, dosa yg terang nyata pun xdpt elak, tp dosa2 yg tersembunyi =(

    BalasPadam
  8. Ya Allah, dosa yg terang nyata pun xdpt elak, tp dosa2 yg tersembunyi =(

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)