GprlGfG6Gpr8TSG8Gfd9GUY7TY==

4 Petua Cantik dengan Garam

Biasanya, garam lebih digunakan ketika memasak. Tapi garam juga diibaratkan sebagai senjata penting dalam dunia kecantikan. 

Mulakan rawatan ala spa di rumah anda hari ini dengan menggunakan garam asli yang tidak bercampur dengan unsur lain.

4 Petua Cantik dengan Garam

4 Petua Cantik dengan Garam

1. Mata lesu

Larutkan ¼ sudu teh garam dengan ½ liter air hangat lalu basahkan bahagian mata dengan larutan air garam tadi. Anda juga boleh merawat mata yang lesu dengan helaian kapas yang telah dibasahkan dengan larutan air garam. Letakkan kapas basah tersebut di bahagian mata dan biarkan untuk beberapa minit hingga kering.

2. Pembersih wajah

Campurkan 1 sudu teh garam dan 1 sudu teh minyak zaitun dalam mangkuk kecil. Gunakan campuran tadi sebagai pembersih wajah. Selain mudah, ia turut berkesan menanggalkan kotoran dan solekan tebal. Campuran garam dan minyak zaitun ini bertindak seperti scrub dan kemudian dicuci sehingga bersih.

3. Menyingkir kulit kering

Rendam kaki dalam air hangat yang telah dicampurkan bersama garam. Urut kaki dengan berus halus atau batu apung untuk menanggalkan sel kulit mati dan kulit kering. Biarkan kaki direndam selama 10 minit dan bilas dengan air. Keringkan ia sebelum menggunakan losen bagi memelihara kelembapan kulit.

4. Rawat kulit berminyak

Bagi merawat kulit wajah berminyak, isi botol penyembur bersaiz kecil dengan air hangat yang ditambahkan bersama satu sudu teh garam. Semburkan ia pada wajah dan keringkan.


Sumber: Majalah Nona

11Ulasan

  1. kalo masalah x cukup masa cane eh sis.hehehe

    BalasPadam
  2. Kulit berminyak boleh guna garam je..boleh try..:)

    BalasPadam
  3. Garam mmg bagus, sy pernah ikut rawatan tradisional guna garam ni dulu... pehh.. pedih klu kena kt liang kulit belakang, tp rasa bersih lepas tu.. klu kena yg gatal2 lagi nk mengaum menahan pedih.. tp cepat sembuh.. :D

    BalasPadam
  4. CN selalu buat rendam kaki dgn air garam, mmg best ! try ler

    BalasPadam

Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^
P/s: KOMEN YANG MENGANDUNGI LINK/URL AKTIF TIDAK AKAN DIAPPROVE. TQ