Resepi Jerebu: Ketayap sardin

Lepas tahu, memang sah cuti hari ni, tertiba je jadi semangat dan rajin nak masak sarapan.. hehe... 

Lepas tengok2 kat dapur ada satu tin sardin.. hmm tepung ada.. haa.. terus dapat idea masak ketayap sardin. Maklumlah kelapa xde.. 

So, mulakan dengan memasak inti sardin.. tumis hingga kering, lepas tu baru buat kulit... 
Kuih ketayap yg dimodenkan dengan inti sardin.. hehe.. 

Jarang2 aku masak sarapan.. ni semua angkara jerebu terus jadi rajin nak masak sarapan.. kalu tak memang aku makan roti sapu planta je.. hehe.. 

Resepi yg direka cipta sendiri tanpa bantuan sesiapa... taruk je apa yg patut dan tadaaa!!!!
v
v
v
v
v


Catat Ulasan

11 Ulasan

  1. antar skit kt opis akak, msti sedap tuh....

    selamat cuti dik, akak duk tgk dr tingkap opis mmg dh putih je... ntah berapa ipu kl nih

    BalasPadam
  2. Kalau beli di warung pun bahaya juga cikgu sebab debu jerebu dah hinggap dulu di kuih-muih... baik makan ketayap own idea dan resepi sihat...

    BalasPadam
  3. Resepi time jerebu ye..
    sedap je tgk...nyum! :)

    BalasPadam
  4. Alahai sedapnya.. deko pun kemas :)

    BalasPadam
  5. nmpak gayanya thn depan bleh cuba join masterchef

    BalasPadam
  6. haa kan jadi je ... janji ada keinginan dan rajin ...
    sedap lak tuu ;))

    BalasPadam
  7. hehehe nampak sedap kuih jerebu ni !

    BalasPadam
  8. hihi....menjadi juga tu...bagi resepi boleh..cik akak nak cuba..tepung ada tu..hihi

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^