Resepi Jerebu: Ketayap sardin

Resepi Jerebu: Ketayap sardin
Lepas tahu, memang sah cuti hari ni, tertiba je jadi semangat dan rajin nak masak sarapan.. hehe... 

Lepas tengok2 kat dapur ada satu tin sardin.. hmm tepung ada.. haa.. terus dapat idea masak ketayap sardin. Maklumlah kelapa xde.. 

So, mulakan dengan memasak inti sardin.. tumis hingga kering, lepas tu baru buat kulit... 
Kuih ketayap yg dimodenkan dengan inti sardin.. hehe.. 

Jarang2 aku masak sarapan.. ni semua angkara jerebu terus jadi rajin nak masak sarapan.. kalu tak memang aku makan roti sapu planta je.. hehe.. 

Resepi yg direka cipta sendiri tanpa bantuan sesiapa... taruk je apa yg patut dan tadaaa!!!!
v
v
v
v
v


Share This :
Maria Firdz

Maria Firdz: Teacher, Housewife to Mr.Firdz, Mom to 3 daughters and 1 son | Lifestyle blogger, Like to sharing everything and usefull info to all of you.For any collaboration please email: myfirdaussy@gmail.com

avatar

antar skit kt opis akak, msti sedap tuh....

selamat cuti dik, akak duk tgk dr tingkap opis mmg dh putih je... ntah berapa ipu kl nih

Delete 6/24/2013 9:44 PG
avatar

Kalau beli di warung pun bahaya juga cikgu sebab debu jerebu dah hinggap dulu di kuih-muih... baik makan ketayap own idea dan resepi sihat...

Delete 6/24/2013 10:02 PG
avatar

Resepi time jerebu ye..
sedap je tgk...nyum! :)

Delete 6/24/2013 10:04 PG
avatar

nice...resepi baru ni ^^

Delete 6/24/2013 10:23 PG
avatar

Alahai sedapnya.. deko pun kemas :)

Delete 6/24/2013 10:38 PG
avatar

nmpak gayanya thn depan bleh cuba join masterchef

Delete 6/24/2013 11:43 PG
avatar

haa kan jadi je ... janji ada keinginan dan rajin ...
sedap lak tuu ;))

Delete 6/24/2013 1:15 PTG
avatar
Tanpa Nama

hehehe nampak sedap kuih jerebu ni !

Delete 6/24/2013 2:17 PTG
avatar

hihi....menjadi juga tu...bagi resepi boleh..cik akak nak cuba..tepung ada tu..hihi

Delete 6/25/2013 1:18 PG
Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^