Ticker

6/recent/ticker-posts

Nak Jadi tukang jahit la macam ni...

Salam Jumaat semua.. sebelum aku nak ge menggodek dapur.. saja nak meluahkan perasaan.. 


Tengok.. kat internet pun boleh belajar cara nak menjahit.. 

Malam semalam, hari Rabu malam Khamis, lepas maghrib kuar la kejap.. cadangan asal nak g pasar malam je.. tapi suami ku tegur la.. dia ada nampak kain ela yang dia beli kat sarawak.. hadiah untukku.. tapi masih dok jadi kain, tak jadi baju lagi.. dia tegur la.. tak nak hantar g kat tukang jahit ke?? Hah.. ok je..(sebelum ni aku de hantra kat mak kpd sorg pljar yg mnjahit baju, tapi akk tu bersalin.. tu terpksa hntr kat org lain tu. )

So, g la hantar kat satu butik kecik dekat je dgn tapak pasar malam... Terus masuk dan tanya je.. dia kata amik je.. so, ok je lah.. dh dia kata boleh buat.. aku hantar ikut ukuran baju je, malas nak amik2 ukuran lagi dah.. lepas dia tulis semua, baru tanya harga... "Dik, baju kurung biasa akak amik RM50 ea.".. Aku: "hmm.. ok lah".. haha.. tak terkata apa la.. sebab dah hantar kan.. 

Aduhai.. mahal betul upah skarang kan.. rasa nak belajar menjahit je.. jadi tukang jahit untuk diri sendiri pun udah ler kan.. sebab tu, malas dah aku nak buat2 baju ni.. beli yang siap je senang.. harga tak sampai RM50 pun... tapi sebab ni kain hadiah suamiku, buat la juga.. g pun dia yang bayar... hehe... 

Mahal kan... lau kat kampung2 ok lagi la harganya.. tu kurung biasa, lau kurung moden, ntah berapa.. aku tak tanya.. hehe.. Rasa nak amik ilmu dari mak mentua aku je.. mak mentua tukang jahit.. skrg je dia sakit kaki tak larat nak jahit lagi... Haishh.. akan dipikir kan.. dah de rumah selesa sikit, mau aku beli mesin jahit ni kang.. tengok la.. 

p/s: jom ramai2 belajar buat baju sendiri.. hehehe

Catat Komen

3 Ulasan

  1. Mahalnya upah tu..M dok bg jiran buat kat kampung ni baru 25 hengget ja..tu la beza kampung ngan bandar ni

    BalasPadam
  2. untung sanagt kalau pandai menjahit...lepas untuk jahit baju sendiri pun dah kira oke..jimat..

    BalasPadam
  3. @C'Jaitu la.. bkn pkir nk buat bju org lain.. pikir dpt baju sndiri dan anak2 je nnt kan..

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^