Ticker

6/recent/ticker-posts

Pesanan Lelaki 40-an kepada para isteri.

Ku teringat satu pesanan dari seorg kawan sekerja yg berusia lebih 40-an... Sudah pasti lelaki ini sudah berkhwin dan punyai anak..

Ku kenal semasa satu program yg kami jalankan bersma... Ketika itu bulan Ramadhan.. Smbil2 tggu nak berbuka. Kami ramai2 berbual..

Dia tegur sbb aku nmpak muda..dan aku pgil dia ustaz..tapi dia bukan ustaz pun sbnrnya.. Tu yg buat dia geli hati.. Entah macam mana.. Kami berbual.. Kisah aku yg berkhwin muda.. Pastu dia kongsilah.. Dia khwin dah hmpir 20 tahun...

Ku minta la dia kongsi rahsia kebahagiaannya.. Dia kata xde rahsia... Cuma ikut je kata agama... Cuma pesannya... Bila suami meningkat 40an.. Kena jaga2...

Katanya...
1. Bila suami meningkat 40an..isteri kena lebih manja
2. Bila suami meningkat 40an..isteri kena lebih perhatian bukan menjauh...
3. Bila suami meningkat 40an..isteri kena pandai menggoda... Msa ni lah lau nk pasang badan katanya...
4. Bila suami meningkat 40an..isteri kena lebih memikat..
5. Bila suami meningkat 40an..isteri kena lebih penyayang...

Kesimpulannya.. Bila suami makin tua.. Kita kena lebih mengancam..psg bdan.. Bukan menjauh... Bukan sibuk hal ank.. Bukan sibuk hal kerja.. Tapi kena lebih perhatian kpd suami.

Ni aku kongsi rahsia besar tau... Mmg pesanan ni dari seorg lelaki bernama suami yg berusia 40an ke atas.. So..bukan aku reka2..

InsyaAllah.. Rumahtgga bahagia katanya..jika isteri pndai tackle hati suami... Cuma apa yg penting kerjasama (theme wonder pet)...heee~

Published with Blogger-droid v2.0.9

Catat Komen

2 Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^