Ticker

6/recent/ticker-posts

Pengalaman Pertama MC

Petang ni baru sempat nak ngadap netbook comei ku ni... Asyik busy je memanjang... sejak minggu lepas habis jaga exam.. tugasan disekolah menimbun menanti utk disiapkan.. 

My Partner

Sabtu lepas ku diamanahkan menjadi MC atau dlm bahasa Jawa nye.. hihi.. Pengacara Majlis.. dalam majlis Anugerah Perdana di sekolahku.. Memang perdana sbb event yg menggabungkan tiga acara penting dan anugerah penting,, iaitu anugerah untuk barisan kepimpinan pelajar, anugerah kokurikulum dan sukan, dan akhir sekali anugerah gradusi utk pelajar tingkatan 5 dan 6 Atas...

Aku diamanahkan mengacarakan majlis Gradusi bersama Kak Rin.. mula2.. mmg gementar,.. blh ke aku buat dan jadi pengacara ni??? sepanjang hidup.. ni lah kali pertama jadi pengacara. dah la kali pertama, pastu event besar sekolah lak tu.. huhu.. gementar habis.. 

Semasa hari kejadian.. mula2 aku relax lagi sebab event majlis gradusi lepas majlis hem dan koku.. kul 11 baru mula.. masa minum pagi dh rasa gementarnya.. tapi jadi kuat dan semangat, lepas baca doa dan selawat serta yakin diri sndiri... kak rin pun sama2 bagi semangat.. 

Dimulakan dgn bismillah... dan diakhiri dgn Alhamdulillah.. Tak terasa debarnya bila dh dtg aura bercakap tu... sekejap je rasa.. kul 1 dah habis.. Alhamdulillah.. 

Allah permudahkan.. aku dan kak rin tak tersasul langsung, wlaupun de sedikit cabaran dan dugaan.. Alhmdulillah.. dapat diatasi dgn baik.. 

Terima kasih buat suamiku, kerana memberi sokongan, doa dari kejauhan... 

p/s: belum tahu lagi komen2 dari pihak pentadbir macam mana.. tunggu esok.. dapatkan maklum balas...

Catat Komen

2 Ulasan

  1. jd MC mmg nervouskn..dh sah2 kelancaran event tu brgantung pada kitakn :)

    BalasPadam
  2. Wah jadi MC.. hebat tu.. tahniah.. :)

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^