div id='header-inner'>

Cara Allah Bersihkan Rezeki Kita

Cara Allah Bersihkan Rezeki Kita

Rezeki... Sebut je orang tau kata duit. 

Bila dapat duit, gaji seronok kan.. Tak ingat yang rezeki tu dari Allah kadang-kadang.

Dalam rezeki kita ada rezeki orang lain. Sebab tu Allah suruh kita sedekah. Tapi nak sedekah ni berat.. Bukan berat tangan.. Tapi berat hati.. Nak sedekah kena melalui iman... 

Jadi, bila kita rasa berat tu... ALLAH akan guna cara lain untuk bersihkan rezeki kita. 

Kenapa Allah nak bersihkan rezeki kita?


Sebab kita ada anak. 

Anak-anak ni suci hati mereka.. Allah nak jaga... Allah tak nak anak-anak kita yang tak tau apa-apa tu tercemar hatinya dek rezeki kita yang syubhah atau ada unsur tak berkat. Apatah lagi kalau tak halal kan.

Jadi, kalau kita berat nak sedekah... Tak sempat ke, atau beralasan untuk sedekah dan infak.. Allah guna cara lain. 

Antara cara Allah nak bersihkan rezeki kita supaya halal dan berkat, ialah dengan memberikan kita musibah. 

Cara Allah Bersihkan Rezeki Kita


Contohnya, beri kita sakit... Sakit yang kalau kita tak rawat tanpa keluar kan duit gaji atau pendapatan kita tu... Tak kan Allah izinkan untuk sembuh. 

MF sendiri banyak kali juga macam ni.. Pergi klinik kerajaan, hospital kerajaan tak juga sembuh.. Akhirnya pergi je klinik swasta... Melabur lah duit kat situ... Alhamdulillah baru Allah izinkan untuk sembuh. 

Cara lain.. Allah mungkin tarik sikit dari harta kita...

Allah pancitkan tayar kereta kita... Rosakkan kereta kita.. Ataupun kemalangan kecil... Atau juga kena saman ke kan.. 

Banyak cara... Itu semua cara Allah nak bersihkan rezeki kita. Bersihkan duit gaji kita dari unsur syubhah dan tak berkat. 

Mungkin dalam kita kerja... Kurang jam kerja... Curi tulang.. Tak amanah... Tak jujur... Ponteng... Buang masa atau curi masa waktu kerja... Semua tu menjadikan rezeki kita kurang keberkatannya. Jadi, Allah turunkan musibah la untuk bersih kan rezeki kita tu... 

Sayang Allah kat kita kan.. 

Jadi, bersangka baiklah dengan Allah.. 

Allah sayang kita semua.. Insha Allah... 

Catat Komen

4 Ulasan

  1. Allah bagi ujian tanda Allah rindu kita. Dia nak dengar suara kita mohon doa dengan dia.

    BalasPadam
  2. tq share info.
    memang allah tu sangat sayangkat hamba-hambanya.

    BalasPadam
  3. subhanallah mashaAllah. terima kasih atas perkongsian. membuka hati dan minda T_T

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)