Senarai Barangan Yang Dikecualikan SST

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)


Senarai Barangan Yang Dikecualikan SST | Hari ni, hari kedua dikecualikan SST, masa belum dilaksana macam-macam cerita juga... Tapi apa pun dah masuk hari kedua perlaksanaan SST.

SST ni dikenakan kepada peniaga... bukan pengguna... Tapi bila peniaga kena automatik la barang naik harga katanya...

Tapi tak semua barang kena cukai SST ni...

Banyak yang dikecualikan juga.. antaranya... boleh rujuk info grafik dibawah..

Senarai Barangan Yang Dikecualikan SST

Senarai Barangan Yang Dikecualikan SST


Dan ada baca, hujung tahun ni banyak lagi dikecualikan...

Dan macam-macam pendapat pasal SST ni...

Bab cukai.. tak kisah pun asalkan tak bebankan rakyat dan duit cukai tu berbalik kepada rakyat semula...

Macam dulu, cukai ada juga, tapi kita nampak... duit cukai tu buat jalan, buat pembangunan itu ini..
Jangan kutip cukai tapi tak nampak ke mana duitnya... itu yang rakyat marah tu...

Harap juga kerajaan mula bertindak dengan peniaga yang ambil kesempatan.

Dengar kata topup pun kena, tapi perkara ni dibidas menteri.. sepatutnya tak terjadi macam tu... Memang syarikat telco kena SST tapi diorang tak boleh kenakan kepada pengguna.. Pengguna topup RM10 tetap dapat RM10...

Tapi takpe la baru 2 hari kan.. moga lebih baik Malaysia kita... tak kira siapa terajunya asalkan dapat bela nasib agama, bangsa dan negara kita...

bukan mudah kan...

kita tadbir rumahtangga pun kadang pening kepala, apa lagi urus satu negara... jangan nak sembang kencang sangat kan...

Berlangganan update artikel terbaru via email:

3 Responses to "Senarai Barangan Yang Dikecualikan SST"

  1. Walaupun takde cukai brg tetap naik harga.. bertabah lah.. semoga kita diberikan kekuatan dan tidak depresskann..

    BalasPadam
  2. eh tambah nilai prabayar dikecualikan cukai maksudnya yang viral tu menipu lah ye?

    BalasPadam
  3. Buat masa ini kita masih belum dapat menilai sepenuhnya kesan SST ini. Kita tengok dalam masa sebulan dua lagi. Tapi dari segi teori, SST ini adalah lebih baik berbanding GST sebab SST ini tidak terlalu membebankan golongan pengguna. Apa-apa pun kita tunggu sebulan dua lagi.

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Catatan Terbaru Catatan Lama Laman utama

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel