Ticker

6/recent/ticker-posts

7 Langkah Kurus Tanpa Penat Berlapar

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)


Kurus.. Semua orang nak kelihatan kurus... Dan sememangnya.. Menguruskan badan dituntut dalam Islam... 

Usaha lah... Tapi asalkan kurus tu dengan sihat... 

Tak payah ambil produk itu ini untuk kurus.. Tak payah ikat perut sangat kalau nak kurus. 


Dengan diet dan gaya hidup yang betul.. Insha Allah.. Tak gemuk... Dan mudah kurus tanpa berlapar... 


Kurus Tanpa berlapar dan Sihat.. 

Caranya... 7 langkah saja... 

1. Elakkan crush diet
2. Lebihkan protein
3. Lebihkan serat iaitu dari buah dan sayur
4. Lebihkan air
5. Kurangkan stress... Jika dapat kawal insha Allah... Nyaman hidup
6. Cukup tidur... Bagi mak yang takde anak kecil... Ini satu bonus. 
7. Lebihkan makanan segar atau real food... 

No need supplements Untuk Kurus... 

Amalkan dengan istiqamah... Insha Allah.. Kita kurus... Biiznillah, dan kurus kita Lillahi taala... 

Catat Komen

3 Ulasan

  1. nak ikut la cara ni, smoga sha dapat kurus haha

    BalasPadam
  2. ye betul tu.. nak lagi mudah, amalkan je 'suku-suku separuh' macam doktor sarankan. Suku nasi, suku lauk dan separuh sayur + buah. Bersenam jangan tinggalkan.

    www.maisarahsidi.com

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^