Ticker

6/recent/ticker-posts

D.I.Y : Alas Kaki Daripada Baju T-shirt Lama

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)


D.I.Y : Alas Kaki Daripada Baju T-shirt Lama | T-shirt lama banyak, sayang nak dibuang tapi nak simpan sesak pula almari.. Nak pakai tak terpakai pula sebab dah pudar warna bahkan ada yang koyak.

Dari terbuang begitu saja.. Baik buat kain buruk. Memula suami just letak je sepah-sepah macam tu kat dapur... Sekali teringat rakan fb gayakan alas kaki IKEA Kat dapur.. Jadi apa kata kita D.I.Y kain buruk tu bagi nampak proper sikit... Nampak la kemas sikit.

Idea MF diterima suami.. Dia ambil t-shirt tu lipat dan jahit tepi... Lepas tu jahit di tengah untuk nampak kemas...

D.I.Y : Alas Kaki Daripada Baju T-shirt Lama

D.I.Y : Alas Kaki Daripada Baju T-shirt Lama

D.I.Y : Alas Kaki Daripada Baju T-shirt Lama

Maka jadilah alas kaki dan kain lap di dapur.. Jimat belanja dari beli... Lagipun kain t-shirt sangat bagus sebab penyerap air yang sangat berkesan. Lap air tumpah  dan dapur memang terbaik. Jadi kena berbelanja lebih jika ada alternatif untuk lebih berjimat kan... Setakat kain buruk je.. Biasa beli kain microfiber je kat kedai RM2.12. Tapi kain t-shirt ni lagi bagus dari kain tu... Serap air.. I like it! 😊

Lepas ni nak selongkar almari lagi.. Tengok apa lagi boleh dibuat untuk diguna semula... Selagi boleh berjimat kita berjimat... Ye tak... 

Catat Komen

2 Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^