GprlGfG6Gpr8TSG8Gfd9GUY7TY==

Cara Setting Pewaris Facebook, Jika Pemiliknya Meninggal Dunia

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)



Cara Setting Pewaris Facebook, Jika Pemiliknya Meninggal Dunia | Pernah terfikir tak,kalau kita mati nanti bagaimana dengan akaun Facebook kita...

Kalau wasiatkan email dan password ok lagi kan... Ni kalau kita tak bagi tau pada sesiapa..

Tapi sebenarnya Facebook ada cara yang membolehkan kita set siapa pewaris Facebook kita..



Facebook menamakan sokongan untuk mewasiatkan akaun ini sebagai Legacy Contact, di mana penama yang anda namakan ini boleh pin kan sesuatu perkongsian pada susur masa profil anda, kemas kini gambar profil dan berinteraksi dengan friend request yang baru.

Walau bagaimanapun, mereka tidak boleh membuat sebarang posting update atau membaca mesej anda.

Untuk mewasiatkan kepada orang lain, caranya anda hanya perlu membuka aplikasi mudah alih, pergi ke halaman settings dan kemudian, pilih Security > Legacy Contact.

Seterusnya, anda boleh memulakan proses memilih penama wasiat dan menjadikan mereka sebagai waris untuk menguruskan akaun anda setelah meninggal dunia.

Selain itu, pihak Facebook juga memberikan pilihan buat anda untuk memadamkan akaun tersebut setelah sudah tiada. Pewaris perlu memberitahu pihak Facebook berkenaan dengan kematian anda, dan Facebook akan membuang profil anda daripada laman sosial tersebut.

Selain daripada menggunakan handphone, anda juga boleh mengakses page Legacy Contact pada desktop.

Nah, apa tunggu lagi. Cepat-cepat cari pewaris untuk memadamkan profil Facebook kalau anda sudah tiada nanti ya. Bukan apa, tidak mahu dikenang-kenang orang yang dah tak ada, so baik kita padam saja profil tu kan?

Sumber: amanz.my via karangkraf.com

2Ulasan

Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^
P/s: KOMEN YANG MENGANDUNGI LINK/URL AKTIF TIDAK AKAN DIAPPROVE. TQ