div id='header-inner'>

Terjebak Pula Dengan Drama Adaptasi Novel Semusim Rindu

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)


Terjebak Pula Dengan Drama Adaptasi Novel Semusim  Rindu | Konon dah insaf dah.. tak layan drama bersiri... Tapi akhirnya terjebak juga... 

Memula teman mak mentua je tengok... Sekali dah tertengok rasa best Pula... Drama adaptasi novel ingatkan macam kisah cinta biasa.. sebab memula drama ni memang tak best... Tapi.. lama-lama semakin mencabar pula.. 


Sinopsis drama Semusim Rindu


Mengisahkan Hajar Adira yang kehilangan kedua ibu bapanya sejak berumur 5 tahun, sejak itu dia tinggal bersama ibu saudaranya, Nazimah. Hajar selalu didera oleh Nazimah. Tidak tahan dengan penderaan fizikal dan mental yang terpaksa dilalui selama 5 tahun, Hajar nekad melarikan diri ke Johor untuk bertemu dengan Mak Ngah Nasriah. Namun, setibanya di Johor Bahru Hajar hilang punca tanpa mengetahui arah untuk dituju. Pertemuannya dengan Firdaus yang sedang menunggu ketibaan isterinya, Fauziah telah membawa Hajar ke dalam kehidupan suami isteri itu yang masih belum dikurniakan zuriat.

Bagaimanapun, nasibnya bertambah malang apabila ibu angkatnya meninggal dunia, manakala bapanya pula lumpuh. Situasi itu secara tidak langsung membuatkan segala tanggungjawab terletak di bahunya untuk membesarkan adik-beradiknya yang lain.

Muncul pula Ikhman, lelaki yang suka sangat meyakitinya. Ikhman telah jatuh hati pada Hajar, namun keegoannya menjadi penghalang untuk berterus-terang. Pertemuaan mereka itu juga membuka jalan untuk Hajar bertemu dengan keluarga kandungnya. Kehadiran Pak Usu Halil selepas 15 tahun mencarinya masih sukar dimaafkan Hajar.

Hajar dan Ikhman pula setuju disatukan walaupun, Hajar masih sangsi akan perasaannya. Perkahwinan mereka berlangsung dengan syarat, mereka takkan tinggal sebumbung selepas berkahwin.  Bagaimanapun, satu demi satu konflik muncul sehingga membuatkan mereka bergolak dengan perasaan masing-masing apabila bersikap ego.
Sumber: kbergetar.com

Semakin seronok layan tu sebab drama ni banyak konflik keluarga bukan hanya sekadar cinta... 

Jadi, memang ketagih gak dok layan... Ditayangkan di Astro Prima dan Maya HD setiap hari Isnin hingga Jumaat jam 6.00 hingga 7.00 malam.... 


Tu lah.. kalau dah mula memang kena gak layan sampai akhir... Tu bahayanya drama bersiri ni... Mulanya nak tanya adik je... Tapi adik MF tak ingat pula dia baca ke tak novel ni... Jadi, kena gak la layan sampai habis... 

Dah lama dah.. minggu depan habis dah drama ni... Tapi rasanya drama ni agak panjang dari drama novel yang MF dok layan sebelum ni... Sampai 40 episod tu... Bagi yang tak tengok boleh la nak cuba layan online... Best juga... Tapi agak emosional juga layan drama ni sebab watak-watak antagonis memang menjadi... Hehe... 

Harap lepas ni tak nak layan dah drama bersiri... Harap nya lah.. berjaya ke tak azam tak nak layan drama bersiri ni... Hehe... 


Catat Komen

4 Ulasan

  1. Best juga cerita nie. Boleh layan

    BalasPadam
  2. hehehr best kan citer ni.. jue duk langut citer ni lah

    BalasPadam
  3. drama baru ye.. CT xdoook tv kadang2 org citer tatau nak nyampok celah mana..

    BalasPadam
  4. hihihi..kite tk tgk dramanya, tk sempat.. dulu2 baca novel je. penulisnya kawan kite.. ;-))

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)