7 Tanda Isteri Kurang Perhatian Suami!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

Ramai para suami tidak memahami dan tidak dapat membaca gerak geri dan tindakan isteri sendiri. Orang perempuan ni penuh dengan bahasa badan yang sukar difahami.. tetapi jika suami tahu tanda-tanda ni, suami akan mengetahui apa yang isteri nak sebenarnya. Berikut MF nak kongsikan beberapa panduan buat suami tanda isteri memerlukan lebih perhatian dari suami.


1. Kuat Cemburu

Isteri cemburu dengan kerja, dengan rakan sekerja terutama rakan kerja perempuan. Tanda dia cemburu, dia banyak tanya pasal kerja, pasal kawan dan yang dia tak pernah dia akan tanya. Dan cemburu ni secara tiba-tiba kerana dia bukanlah seorang yang kuat cemburu pun sebelum ni. Jika tetiba cemburu tu maknanya isteri nak kan lebih perhatian tu... Jadi, spend time lah untuk isteri ye... Paling tidak SMS, atau Whatsapp bila ditempat kerja... 

2. Tak Nak Suami Tolong Lagi Dah

Suami yang kurang beri perhatian, menyebabkan isteri jadi terlalu berdikari.. Tapi AWAS itu petanda bahaya... kerana satu hari isteri akan tawar hati jika anda biarkan perkara ini berlarutan... Dan sampai satu tahap dia akan anggap suami tak wujud lagi. Jadi, suami jangan biarkan isteri buat semua kerja rumah!... Tolonglah dia tanpa dipinta.

3. Dia berpakaian untuk menarik perhatian

Pakai baju yang suami suka pastu dok pusing-pusing atau lalu lalang depan suami... Tu tanda dia saja nak tarik perhatian suami la tu.

4. Selalu Cakap Rindu

Cara yang paling mudah anda akan tahu bahawa isteri anda perlu lebih perhatian adalah jika dia berterus terang yang dia rindu. Tidak kira apa, jika dia memberitahu anda dia rindukan anda, anda perlu menumpukan lebih banyak masa anda kepadanya.

6. Suami Mengetahui Hal Isteri Melalui Laman Sosial Berbanding Secara Direct
Jika anda log masuk ke dalam Facebook untuk mengetahui apa yang berlaku dengan isteri anda, sesuatu yang tidak betul. Sepatutnya suami perlu tahu hal isteri melalui SMS atau secara direct bukan melalui status atau di laman sosial. Teks atau call isteri pada masa tertentu sepanjang hari supaya anda boleh tahu apa yang berlaku dengan dia. Jadi, suami wajib tengok dan ambil tahu aktiviti di Facebook... Selalulah ambil berat pasal isteri .. jangan sampai dia luahkan di Facebook... Setiap masa update di Facebook minta perhatian dan like rakan Facebook.. itu juga tanda isteri kurang perhatian... 

7. Masuk Tidur Asing-asing

Kedua-dua anda memerlukan perhatian peribadi yang bersiap sedia untuk tidur dan menunggu si dia datang. Jika anda berdua tidak akan tidur pada masa yang sama, anda perlu membuat perubahan supaya anda berdua mendapat masa itu bersama-sama.

Jika ada tanda-tanda ni.. suami bertindak cepat... Anda penyelamat rumahtangga anda sendiri... 

Catat Ulasan

3 Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^