div id='header-inner'>

Bertahan Lagi Tak Ke Bazar Ramadhan!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)



Alhamdulillah.. masih bertahan tak ke bazar Ramadhan... 
Rela masak sendiri... Sebab selalu bayangkan menu yang tak sedap... Rasa masak sendiri lagi sedap... 

Pernah pergi bazar tapi rasa serik dengan sikap penjual.. masak lah walaupun ala kadar.. lagipun bulan puasa ni makan tak banyak mana pun... Sekadar melepaskan hajat perut dan bagi tenaga sahaja.. 

Catat Komen

2 Ulasan

  1. Masak sendiri la best.. Tak perlu banyak.. Secukup untuk berbuka dan selebih untuk bersahur..

    BalasPadam
  2. kalau masak sendiri...
    1.murah (kos rm50 - bahan utk masak boleh beli banyak, kalau kat BR dgn rm50 tak banyak mana dan akan ada pembaziran).
    2.terjamin kebersihan (bkn nak kata kat bazar tu tak bersih tp paham je lah).
    3. diberi imbuhan oleh Allah (masak dari hati masak dengan iman, isteri masak ikhlas utk laki n anak kerana Allah pasti ada ganjarannya).
    4. kurang stress (ingat senang nak nak cari parkir?).
    5. kurang dosa...ni paling utama yg kurang diperhatikan manusia ketika di BR. (lelaki liar mata tengok pompuan, yg pompuan plak berhias mcm nak p jom heboh, belum lg yg non muslim & cewek indon yg off duty yg pakaiannya...perrgghg.
    Bab dah beli barang plak bila tak puas hati, mula la merungut..."air sikit, kuih kecik, nasik kurang tapi rege mahai nak mampus, kalau sedap tak pe la juga, tah2 semalam punya, diorang ni meniaga nak cr untung je musim puasa mcm ni dan mcm2 komplen ada...", yg heran esok pegi gak BR..hahaha

    tapi ada juga kekurangan bila masak sndiri, satu drpdnya ialah isteri je memasak di dapur laki cuma ckp .."abang penatlah...nak rehat jap, kalau abg tertido nt kejutkan tau...". bkn semua suami seperti itu. ada gak yang membantu tp problemnya bila tolong pun bini marah "lambatnya...tak payah la nolong duk je la depan nu!!!". hehe

    saya tak anti BR tetapi ini adalah pandangan saya sahaja.

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)