Ticker

6/recent/ticker-posts

Kenapa Orang Perempuan Tak Serik Beranak Ramai?

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

Kenapa Orang Perempuan Tak Serik Beranak Ramai? | Tiba-tiba terfikir nak kongsikan hal ini... Sebab bila ada masalah, pandang je anak rasa tenang sangat.. tak tau nak gambarkan. Mungkin orang lain tak faham kenapa orang perempuan ni sanggup nak beranak ramai... Bahkan lelaki sendiri tak faham, perempuan ni tak serik ke ???

Bagi suami yang nampak sendiri kesakitan isteri bersalin...Baguslah... Bagi yang tak pernah dapat nak teman isterinya... Mungkin tak berapa nak faham sakit tu.. mungkin anggap sakit bersalin tu macam sakit berak sembelit je kot kan.. tak pe ... Orang perempuan faham bahawa lelaki memamng tak kan faham..

Sebenarnya punca dan faktor utama orang perempuan ni tak serik beranak ramai ialah...Berkat Anak itu sendiri!!! Tautan dua jiwa iaitu anak dan ibu itu sukar nak gambarkan dengan perkataan...



Anak ni sumber utama kekuatan bagi seorang isteri dan juga ibu... Kuatnya seorang ibu harungi dugaan dalam rumahtangga bila dia lihat wajah anak-anaknya...

Allah berikan ketenangan kepada seorang ibu bila dia lihat anak dia, hilang masalah dia... Bila di lihat wajah anak dia hilang semua derita hati dia... Bila dia lihat wajah anak dia... Tenang hati dia... Itulah keistimewaan dan keajaiban Allah ciptakan seorang anak kepada seorang ibu...

Berapa ramai Ibu tunggal yang mampu hidup sendiri selepas ditinggalkan suami.... Ramai... Tapi nisbah bapa tunggal agak kurang... Bukan tak ada... Tapi tak seramai ibu tunggal.

Jadi, isteri ni tak kan serik beranak ramai... Sebab anak tu kekuatan dia... Tak larat macam mana pun, tapi sebab anak dia jadi larat... Hebat dan sungguh hebat yang menciptakan hubungan antara ibu dan anak ini... Iaitu kuasa Allah yang maha menciptakan.


Jadi, buat para suami... Hargailah isteri anda... Dia ada anak yang menyebabkan dia boleh move on dalam hidup dia... Tapi suami pula kekuatannya ialah isteri... Jadi, kalau tak hargai isteri... Meranalah badan...

Jadi, fikirkan lah ye... Renung-renungkan... Selamat beramal.

Catat Komen

3 Ulasan

  1. anugerah yg tidak dpt dilakukan oleh kaum ada

    BalasPadam
  2. anugerah yg tidak dpt dilakukan oleh kaum adam

    BalasPadam
  3. beruntung lah ibu2 yg dpt anak ramai, akak nk tambah sorang pun ssh dik oi...

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^