div id='header-inner'>

Keistimewaan Kenduri Kahwin di Baling | Gulai Kawah Batang Pisang

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)


Alhamdulillah...  selesai sudah bercuti di kampung... lebih seminggu di kampung... kebetulan dan nak jadi rezeki... dapat merasa gulai Kawah daging batang pisang. 

Gulai Kawah ni istimewa di daerah Baling... setahu MF takde kat daerah lain..kalau ada susah nak dapat. 

Musim kenduri kahwin waktu sekolah sahaja la dapat merasa gulai Kawah ni... lain masa memang takde.. 

MF makan daging je... sebab masih berpantang makan makanan yang sejuk... bagi yang tak pernah merasa... carilah peluang untuk merasai keenakkannya... 

Catat Komen

7 Ulasan

  1. Selalu dengar..tapi makan belum pernah :)

    BalasPadam
  2. dulu akk pnh merasa mmg sdp.. pkt gulainya
    tp blik knduri trs cirit huhuhu
    mybe prt akk xbiasa ngn rempah2nya

    BalasPadam
  3. nampak macam sedap je tu MF...syok dpat merasai makanan yang jarang di dapati ni

    BalasPadam
  4. Selain gulai kawah kelantan yang dicampur dengan umbut kelapa atau buah ara. Gulai kawah batang pisang juga menjadi kegemaran saya. Saya mengenali menu ini ketika mula belajar di Universiti Utara Malaysia tahun 2012 dulu. Orang 'belah utargha'sana memang pakar masak gulai batang pisang ni. Kalau tuan/puan pegi ke Changloon, kebanyakan menu di kedai yang menyediakan masakan tengahari ada gulai batang pisang ni. Kalau teringin, tuan/puan boleh singgah di R&R Gurun arah utara. Pun ada dijual masakan ni. Saya selalu singgah jika ke UUM.

    BalasPadam
  5. sedapnya, belum pernah dengar gulai batang pisang...

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)