div id='header-inner'>

Senarai Klinik Scan 2D/3D/4D Doktor Perempuan di Johor!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

Pengalaman mengandung anak ketiga di Johor... Tempat baru bagi MF dan suami.. Walaupun suami asal orang Johor, tapi 13 tahun dia merantau, dan Johor jadi tempat yang baru bagi kami. Masa mengandung, melilau nak cari klinik yang boleh Scan 3D/4D dengan Doktor Perempuan. Tanya juga rakan-rakan sekerja yang dah lama di Johor... 

Antara klinik yang diorang cadangkan ialah klinik di Ulu Tiram, sebab dekat dengan tempat tinggal MF.. Jadi beberapa kali juga kami scan 3D di klinik di Ulu Tiram. Tapi sepanjang mengandung kali ketiga ni... MF nak kongsikan 3 Klinik yang pernah MF pergi untuk Scan 3D. 

Klinik Swasta pertama MF pergi untuk lihat kandungan awal ialah Klinik Dr. Anis di Kempas... Kebetulan masa tu memang dah area Pasir Gudang, jadi terus je ke sana... sebab baca review menarik betul klinik tu... Kami pergi dah petang masa tu... lepas Zohor... Sampai ke klinik tu hampir kul 2.30 petang.. Lepas daftar...tunggu giliran.. masa tu tak ramai mana pun pelanggan yang menunggu.. Tapi tak seindah khabar, perkhidmatan yang sangat lama.. dah tu boleh pula, kita daftar dulu, orang lain yang dipanggil dulu... bayangkan jam 2.30 daftar, jam 5.30 petang baru panggil.. Tahulah kita nak scan je kan.. tapi sepatutnya adil la kan.. ITulah.. serik dah nak pergi ke klinik tu... 

Kemudian, bila dah kandungan 22 minggu, scan untuk lihat perkembangan baby... kali ni kami ke Poliklinik Yuslina di Ulu Tiram. Poliklinik ni banyak cawangannya.. CAwangan yang lain MF tak pasti ada scan ultrasound ke tidak... Alhamdulillah, klinik ni lebih bagus... doktornya pun peramah... sekali scan pun lama juga dia buat... dalam 30 minit... memang lihat segalanyalah.. sampai kita puas hati... Masa kandungan 33 minggu MF buat detail scan pula.. Harga untuk 3D scan RM100 sahaja... dapat CD dan beberapa keping gambar... Walaupun begitu, kalau ikutkan hanya 3 bintang mampu MF bagi untuk klinik ni, sebab kalau nak di bandingkan dengan pengalaman di KL/Selangor, kat sana lebih baik la kan... Tapi dari takde boleh la kan.. 

Klinik ketiga MF pergi ialah masa kandungan dah lebih hari... masa ni agak kritikal, sebab nak buat kepastian sama ada betul ke doktor di KK kata kandungan MF lebih air ketuban. Punca nak buat scan swasta sebab tak puas hati dengan scan kat KK yang tak berapa clear tu.. Jadi, kami cari la klinik yang boleh scan dengan doktor perempuan. Masa ni google je.. tapi susahnya nak cari.. akhirnya MF cari kat Facebook.. dari komen-komen dan perkongsian pengguna fb, dapat la satu klinik dekat dengan Kulai... sebab masa tu banyak agendanya, lepas mak mentua pergi pejabat agama Kulai, terus ke klinik yang dicari.. Mulanya nak ke Klinik Siti, tapi tutup pula... deret yang sama, masa nak balik tu, terpandang Klinik Noor Huzaimah. 

Terus la pergi klinik tu... Takde orang pun, tapi cantik klinik tu.. bersih.. dan warna pink lagi.. Sekejap je, daftar dan tak lama terus dipanggil... Jumpa doktornya.. Dr. Huzaimah... lembut doktornya... sekali bila kami ceritakan masalah, terus dia buat scan 2D je.. Sekali dia terangkan...macam mana, dan bagaimana dikatakan air ketuban banyak tu.. Puas hati dengar penerangan dia... Terus juga dia buat surat rujukan ke Hospital Kulai untuk buat CTG... dan  tak sangka juga, malam hari yang sama tu juga MF selamat bersalin... hehe.. pantas betul... macam mimpi pun hadoo.. hehe



Disebabkan pengalaman kesusahan nak cari scan dengan doktor perempuan.. di sini MF nak kongsikan beberapa klinik yang menyediakan perkhidmatan scan ultrasound sekitar Johor...

Hong Women Specillist Clinic
Alamat: 46, Jalan Sri Putra 1, Bandar Putra, 81000, Johor, Malaysia
No. Telefon: +60 7-663 3210

Poliklinik Wong
Alamat : No35, Jalan Perdana 3/1 Taman Sri Pulai Perdana, 81110 Johor Bahru

Klinik Siti Fatimah
Alamat: 4, Jalan Kebudayaan 18, Taman Universiti, 81300 Skudai, Johor, Malaysia
No. Telefon:  +60 7-520 7630

Elizabeth Women's Specialist Clinic
Alamat: 33, Jalan Sutera Tanjung 8/2, Taman Sutera Utama, 81300 Johor Bahru, Johor, Malaysia
No. Telefon: +60 7-554 1922
Waktu Operasi:
Setiap hari: 9am - 6pm
Selasa: 11 noon - 6pm, Hari Minggu: 9am - 430pm, Khamis: Tutup
Rehat: 1230pm-2.00pm
Cuti Umum: Tutup

Klinik Keluarga
B-05 Blok A, Pekan Francais MARA, 81300 Johor Bahru, Johor, Malaysia
No. Telefon: +60 7-520 2360

Poliklinik Penawar  
Alamat: 51, Jalan Besi 1, Taman Sri Putri, 81300 Skudai, Johor, Malaysia
No. Telefon: +60 7-557 8055

Alamat: B-05 Blok A, Pekan Francais MARA, 81300 Johor Bahru, Johor, Malaysia
No. Telefon: +60 7-520 2360

Poliklinik Yuslina Ulu Tiram
Alamat: No 98A, Lorong 3, Jalan Tembusu, Ulu Tiram 81800 Johor
No. Telefon: 07-863 4855

Klinik Maimunah dan Rakan-Rakan, TMN Sri Putri
Alamat: 2, Jalan Emas 29, Skudai, 81300, Johor, Malaysia
No. Telefon: +60 7-557 0084

Poliklinik Norbi
Alamat: 129, Jalan Senai Utama 5/17, Taman Senai Utama, 81400 Senai, Johor, Malaysia
No. Telefon: +60 7-590 0270

Klinik Dr Anis
Alamat: 25G, Jln Kempas Utama 1/2, Taman Kempas Utama, 81300 Johor Bahru, Johor, Malaysia
No. Telefon: +60 7-554 5231

Poliklinik Rozikin
Alamat: 35, Jalan Nusaria 3, Taman Nusantara,, Gelang Patah,, 81550 Nusajaya, Johor, Malaysia
No. Telefon: +60 19-772 0353
Waktu Operasi: 
Ahad  - Jumaat: 8:30AM–10PM
Sabtu: Tutup

Poliklinik Nur Hidayah
Alamat: 35, Jalan Bakti 1, Mutiara Rini, 81300 Skudai, Johor, Malaysia 
No. Telefon: 07-558 2691 

Poliklinik Dahlia
Alamat: 36, Jalan Dahlia 20, Taman Dahlia, 81200 Johor Bahru, Johor, Malaysia 
No. Telefon: 07-237 2100 

Klinik Siti
Alamat: 5253, Jalan Matahari 34/12, Kawasan Perumahan Matahari, 81000 Kulai, Johor, Malaysia
No. Telefon: +60 7-660 6942
Waktu Operasi:  Setiap hari: 9AM–9:30PM

Klinik Noor Huzaimah
Alamat: 5233, Jalan Matahari 34/12, Kawasan Perumahan Matahari, 81000 Kulai, Johor, Malaysia
No. Telefon: +60 11-1068 4605
Waktu Operasi: 
Isnin, Selasa, Khamis: 9AM–9PM
Ahad, Rabu: 9AM–6:30PM
Jumaat: 9AM–12:30PM
Sabtu: Tutup

Catat Komen

5 Ulasan

  1. biasa pergi klinik yuslina cawangan seri alam

    BalasPadam
  2. sangat bagus info ini..
    untung orang Johor..

    BalasPadam
  3. antara senarai klinik doktor perempuan yg ade ultrasound ni...yg mane satu ade buat details scan ye

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)