Nak Bergaya, Biarlah Kena Dengan Usia Kita!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

BEZA BUDAK DARJAH 6 DULU DAN SEKARANG!!!

MF dulu dok berlomoi kata orang utagha... darjah 6 MF gaya macam tomboi ok.. haha... tu yang tak sangka boleh jadi ustazah plak sekarang ni... adehhh...

Tapi tu kisah darjah 6.. matang??? entah la bila matangnya MF ni.. rasanya dah kahwin la kot baru matang.. kalau tak perangai bebudak lagi..

Nak cerita bab gaya.. haishhh.. jauh beza kot dulu dan sekarang... dulu pun ada tv, surat khabar, tengok artis gak.. tapi bebudak dulu sekadar tengok je dah.. bukan jenis nak mengikut.. tapi bebudak zaman sekarang memang kuat terpengaruh...

Tak kata kat anak orang.. anak sendiri pun gitu lah juga.. cuma bab pakaian MF kawal lagi... tapi kalau bab tengok kartun, tv dan gadjet kena kawal.. kalau tak mengikut.. sebab tak semua kartun dibiarkan anak-anak tengok... tapis dan kawal sebelum bagi anak-anak tengok.. bahkan drama dan iklan pun boleh mengikut... tu memang gaya budak sekarang... jadi tak hairan/. fesyen pun nak ikut juga.. 


memang beza sangat...

Tapi MF rasa, biarlah nampak serabai pun, asalkan kita tak nampak tua sebelum usia..
Terlalu terpengaruh dengan drama, artis dan fesyen trend sekarang tapi tak sesuai dengan usia mereka menjadikan kita nampak tua..

Samalh juga gayanya mak cik-makcik yang dah veteran, kalau pakai ikut model sangat, ye tak sesuai kan..

Bergaya biarlah ikut usia...
Sebenarnya, peranan ibu bapa juga.. kalau dah dari kecil dah ajar bergaya sangat.. sampai ke besar la macam tu.. MF jenis simple.. dulu pernah belikan instant shawl kat si kakak, tapi bila fikir balik tak sesuai gaya tu dengan usia si kakak.. akhirnya simpan je, sampai la usia yang sesuai, mujur juga instant shawl tu besar dan labuh kan.. takde lah membazir, ingat sekolah menengah nanti pun kakak boleh pakai.. 

Berlangganan update artikel terbaru via email:

2 Responses to "Nak Bergaya, Biarlah Kena Dengan Usia Kita!"

  1. Saya dulu pun, pakai tudung takdelah terbelit2, dah gosok tapi bila berkedut, tak kisah sgt.. =) budak2 sekarang memang cepat belajar lebih2 lagi pengaruh tv dan media sosial...

    BalasPadam
  2. sedih tgk dk2 skrg..drjh 5/6 pakat2 melawa tergedik2 =.=

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Catatan Terbaru Catatan Lama Laman utama

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel