div id='header-inner'>

Fahami Perangai Perempuan, Sebelum Kahwini Perempuan!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)

Allah ciptakan manusia berpasangan... Pasangan kita pula adalah berlawanan jantina dan kontra dengan kita. Sangat bebeza lelaki dan perempuan... Jadi, bukan mudah nak faham dan nak wujudkan persamaan tu... Nak setiap pasangan perlu berusaha untuk memahami pasangan masing-masing, agar wujud kasih sayang yang unik dan sejati...

Yang paling susah nak faham ialah perempuan... Lelaki yang tak dapat nak faham perempuan, boleh timbulkan isu pergaduhan walaupun sebab isu yang remeh temeh.  Oleh itu, bagi lelaki cubalah kenali dan fahami wanita.

Sumber: google images

Di sini, ada 16 sifat umum yang majoriti ada pada perempuan masa kini.

1. Perempuan ni jenis yang teliti, jangan sesekali tersasul atau terlepas cakap. Apa yang lelaki sebut, sampai akhir nyawa pun dia ingat!


2. Perempuan suka benda yang menyakitkan atau merumitkan asalkan mereka nampak cantik. Contoh mudah, sanggup belit tudung berjam-jam dan pakai kasut tumit tinggi walau hakikatnya 'seksa'.


3. Jangan sesekali buat wanita terluka cara pahit, sebab dendam wanita dua kali ganda bahaya daripada kaum lelaki.


4. Perempuan payah nak puas dengan apa yang dia ada. Jadi berusahalah sampai hati wanita gembira. Maklum saja perempuan ada 9 nafsu dan 1 akal. Tolong faham...


5. Perempuan suka pendam perasaan sampai kadang-kadang makan diri. Dan kadang akhirnya dia yang merana.


6. Ya, perempuan cukup sensitif bab berat badan. Jadi nak komen lebih bab perkataan GEMUK, tolong susun ayat. Tak payah niat nak bergurau sangat!


7. Perempuan suka benda yang cantik dan wangi. Nak dia terpikat, jagalah semua yang patut dijaga jadi wangi. Baru cepat leh 'ngam'.


8. Mungkin nampak lemah, tapi hakikatnya air mata yang mengalir di pipi itulah yang jadi kekuatan mereka.


9. Kelemahan perempuan adalah perempuan lain. Ini kerana mereka cepat merasa iri hati. Jadi tak payahlah rajin nak puji perempuan lain lebih atau zaman sekarang main 'LIKE' gambar wanita lain di media sosial. Kecil hati dia nanti, anda juga yang penat nak pujuk.


10. Matang macam mana pun perempuan, mesti terselit jiwa 'kebudak-budakan' sebab perempuan sifatnya 'baby' sampai ke tua.


11. Perempuan suka lelaki mesej dia dulu walau hanya guna satu perkataan. Itu tanda kau tetap ingat dia.


12. Perempuan senang merajuk tetapi susah nak marah tanpa sebab. Tapi kalau dah marah guna ayat pujuk macam mana pun dah tak 'makan saman'. Sebab perkara kecil pun boleh buat perempuan petik cerita 100 tahun dulu. Hmm... harap berjaga-jaga.


13. Cakap dimulut tak akan sama dengan dalam hati. Mungkin katanya 'OK' tapi sebenarnya langsung tak ok. Ini kes harap lelaki memahami.


14. Perempuan suka bagi petunjuk dekat orang yang mereka sayang tentang apa yang mereka suka. Konon nak berkias. Kalau dia dah sebut tu, mesti dia dah suka.


15. Perempuan banyak fikir, kadang perkara yang belum tentu jadi pun dia boleh bayangkan. Akhirnya 'terbabas' dan jadi stres.


16. Perempuan paling suka makan. Lepas tu mulut bising kata berat naik. Sabar ya, itu kes normal.

waa... susah je kan nak faham... Tapi hati perempuan lembut sangat... mudah diserap dengan pelbagai perasaan... Kadang dari mimik muka pasangannya, dia boleh tarik mimik muka yang lebih dari pasangan tu sendiri... Jadi, jangan nak kata perempuan jangan fikir yang bukan-bukan kerana wanita memang akan fikir yang bukan-bukan kalau lelaki mula buat yang bukan-bukan... hehe... 

Catat Komen

2 Ulasan

  1. ha'ah, memang pun haha... dapat suami yg jenis tak reti nak faham perempuan letih nak terangkan...pastu jd salah faham.

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)