Merantau tapi tak rasa sebagai perantau... Itulah yang MF rasa masa tinggal menyewa di Gombak, KL tiga tahun lepas...

Setelah berhempas pulas cari rumah sewa, lepas dua tahun jadi masyarakat setinggan, kami dapat rumah sewa di sebuah kampung di Gombak...

Alhamdulillah... Rezeki anak MF yang tak jadi... Pernah MF ceritakan di

Alhamdulillah... Di dalam persekitaran yang terjaga, tuan rumah yang mesra....termasuk anak-anaknya juga... Kami ibarat keluarga... Jiran tetangga yang ramah mesra buatkan kami tak rasa macam perantau...

Masa nak pindah rasa sedih juga la... Sebab nak bina semula kejiranan tu ambil masa... Tapi Rezeki di KL sampai takat tu je... Jadi, tahun baru akhirnya ikut suami kembali ke tempat asalnya...

Namun, tak sangka...tuan rumah bukan hanya tinggalkan kenangan tapi turut hadiahkan telekung yang selesa ni untuk MF... Terkejut dan terharu dengan kebaikannya... Moga Allah pelihara kebaikannya...

Tu lah... Kenangan sangat dok kat KL tu... Namun, rezeki kami setakat 2015 sahaja... Cukuplah lima tahun hidup di kota... Kini, tenang hidup di dalam alam semulajadi yang tak sibuk lagi...

Apa pun banyak kenangan dan suka duka di KL tu... Alhamdulillah... Pengalaman indah untuk dikenang...


5 Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

  1. Dekat kl ini susah nak dapat rumah sewa..kalau dapat rumah pon kejiranan tak mesra...beruntung kalau dapat owner rumah dan kejiranan yang macam nih..

    BalasPadam
  2. alhamdulillah rezeki :) selamat berpindah MF

    BalasPadam

Catat Komen

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Terbaru Lebih lama