Repair Je, Jangan Beli Baru!!!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
(Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang)



Terkesan dengan kata-kata pak cik ni...
Begitu nasihat orang tua...
Kerana itu, perkahwinan orang dulu walaupun aturan orang tu...pilihan keluarga tapi mampu bertahan hingga ke akhir hayat...
Setia hingga hujung nyawa...

Dr. Fadhilah Kamsah pun pernah kata, cinta perlu dipupuk setiap hari...
Bukan bermakna kita dah bercinta dan lepas kahwin kita biarkan cinta tu kembang sendiri...
Ianya tak kan kembang kalau kita tak baja dan belai setiap hari...

Bercintalah setiap hari...
Suburkan rumahtangga dengan iman dan takwa...
Agar suami isteri berkekalan hingga ke syurga.. 

Catat Ulasan

6 Ulasan

  1. setuju..kalau pasangan kita tak pandai tunjuk cinta dia..kita lah yg kena tunjuk..

    BalasPadam
  2. betul tu..perbaiki mana yang sepatutnya :)

    BalasPadam
  3. x semua benda kita leh repair , hrmm

    salam aidilfitri maaf zahir batin ;p

    BalasPadam
  4. hebatnya percintaan berlandaskan agama. Terima kasih atas perkongsian ini.

    BalasPadam
  5. InsyaAllah..harap2 dalam rumahtangga saya pun macam tu jugak...:)

    BalasPadam
  6. MF doakan sy bertemu jodoh ye. InsyaALLAH sy akan ingat pesanan pakcik ni. sebak...

    BalasPadam

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^