Kisah Rehatkan Otak!

Kisah Rehatkan Otak!

Disebuah stesen keretapi...seorang makcik telh pergi ke kaunter tiket utk bertanya kpd staff....
MAKCIK    : anak..keretapi smpai kul brapa?-
STAFF       : makcik....kalo ke kl smpai kul 1...ke gemas kul 3...ke ipoh kul 4....makcik nk pergi mana?
MAKCIK   : makcik nk melintas je...

TAMAT😂😂 Cerita 1

Suami : Kenapa Sayang menangis?
Isteri : Saya telah baca sebuah buku. Sad endinglah bang..
Suami : Buku apa?
Isteri : Buku bank abanglah..
Suami : 😭😭😭😭

Cerita 2

Aderla sorang lelaki datang ke sebuah rumah untuk meminta derma. Derma untuk rumah orang-orang tua. seorang budak pun membuka pintu.
budak : derma ape bang?
lelaki : derma untuk rumah orang-orang tua. adik ada apa-apa untuk didermakan?
budak : nanti jap.saya ambilkan atuk saya.
lelaki : ?????

Cerita 3

3 org asli menaiki motor dan ditahan polis trafik. Namun pemandu motor tersebut tidak berhenti. Setelah ditahan mereka berkata Katanya,
‘Tak Muat Dah Tok, Kami dah bertiga!!!

Cerita 4

Sebaik sahaja mengambil tempat duduk di ruang menunggu sebuah klinik,
Shan terpandang Amin sedang menangis teresak-esak. Dia segera mendekati
Shan : Amin Kenapa menangis?
Amin : Saya datang untuk ujian darah.
Shan : Awak takut ke?
Amin : Bukan itu sebabnya. Semasa ujian darah dijalankan, mereka telah terpotong jari saya.
Mendengarkan penjelasan
Amin, Shan menangis.
Amin : Eh, kenapa pula awak menangis?
Shan : Saya datang untuk ujian air kencing..

Cerita 5

Seorang atok membawa cucunya ke pejabat pos untuk menghantar surat.
Cucunya bertanya bila melihat atoknya memasukkan surat ke dalam tong berwarna merah.
“Atok buat apa tu?”.
“Atok bagi surat kat kawan atok,cu!” jawap atoknya.
Cucunya bertanya lagi, “Apa bangang sangat kawan atok
duduk dalam tong merah tu?”

Cerita 6

Seorang posmen yang datang menghantar surat.
” Assalamualaikum ”
” Walaikumsalam ”
” Ni rumah encik Sameon ye?
” Ya saya”
” Poning kepala saya mencari alamat rumah encik ni ”
” Buat susah aje encik nie! Apsal tak pos aje?”

Cerita 7

Seorang pegawai polis masuk ke bilik mayat sebuah hospital untuk menyiasat punca
kematian tiga lelaki sekaligus. Selepas memeriksa mayat-mayat itu, dia bertanya kepada penjaga bilik berkenaan.
Polis : Mengapa ketiga-tiga mayat tersenyum?
Penjaga : Lelaki pertama sedang bersanding, apabila tiba2 diserang strok.
Lelaki kedua pula khabarnya menang loteri dan mati serangan sakit jantung
manakala yg ketiga disambar petir.
Polis : Hah! Kenapa disambar petir pun tersenyum?
Penjaga : Masa tu dia ingat orang sedang ambil gambarnya…

Hilangkan stress anda
Senyumlah... 😜😜😜😜😜


Share This :
Maria Firdz

Maria Firdz: Teacher, Housewife to Mr.Firdz, Mom to 3 daughters and 1 son | Lifestyle blogger, Like to sharing everything and usefull info to all of you.For any collaboration please email: myfirdaussy@gmail.com

avatar

hihi... kisah 7 tu ngeri gak...

Delete 4/11/2015 9:08 PTG
avatar

hahah..lawak ni walau semuanya saya dah baca dulu, tetap rasa kelakar juga..

Delete 4/11/2015 10:50 PTG
avatar

Cite no 2 tu.. atuk dia yg dia nk derma hahaa.. :D

Delete 4/12/2015 12:36 PG
avatar

hehe lawak2 yg mengimbau.walaupun dah tahu,tetap tersenyum

Delete 4/12/2015 5:56 PG
avatar

Hhahahhaa macam2... kelakar je :P

Delete 4/13/2015 3:03 PG
Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^