Tutup Pandangan Anak dari Alam Ghaib

Maria Firdz
14

Tutup Pandangan Anak dari Alam Ghaib | Hari sabtu lepas, ada sekolah ganti... Kebanyakan sekolah memang sekolah pun hari tu... 

Dan buat pertama kalinya aku terpaksa mengusung kedua-dua anakku ke sekolah memandangkan suami baru lepas operation apendiks dan pengasuh ada urusan keluarga... 

Memula bawa memang takde masalah sangat...sebabnya pelajar datang tak ramai... Jadi, cikgu-cikgu buat jadual giliran. Giliran aku waktu akhir, jaga budak perempuan solat Asar di surau. 

Tutup Pandangan Anak dari Alam Ghaib
Boleh juga siapa yang nak amalkan cara ini... Paling mudah ingat ayat kursi walau ke mana kita pergi... 


Jadi, sepuluh minit sebelum tu aku dah usung la kakak adik ke surau perempuan... Memula kakak ok je main dengan adik... Sekali tetiba dia tunjuk kot pintu belakang belah atas... Ummi, ada helikopter katanya... Dok pusing-pusing... Aku cakap mana ada...sebab dengar pun takde kan.. Sekali dia dah tunjuk dan banyak kali cakap gtu... Pastu dia dah takut... Aihhh... Meremang juga la.. Tapi kuatkan semangat demi anak... Dalam hati... Jangan la kacau anak aku... Aku nak tumpang kejap je... Terus aku dakap, baca ayat kursi dan tiup kat ubun-ubun... Lepas buat tu, kakak dah ok dan tak takut lagi ... Main macam biasa... 

Memang kena juga, tutup pandangan anak dari lihat alam ghaib... Sebab budak memang sesetengahnya boleh nampak dengan mudah... Aku da terbaca pada entry kat blog kak Farah Waheeda pasal Ash yang pernah kena juga suatu ketika dulu... 

Antara cara-cara yang ustaz tu buat pada anak kak Farah, boleh juga kita buat. 

Tutup Pandangan Anak dari Alam Ghaib

Cara Tutup Pandangan Anak dari Alam Ghaib

1. Baca ayat kursi kuat-kuat kat telinga anak. Ayat terakhir ayat kursi tu.. Baca 33x, tiup 10 saat pada muka dan ubun-ubun.

2. Azan kuat-kuat sebanyak 3 kali.

3. Baca ayat 9 dari surah Yassin sebanyak 7x, tiup pada tapak tangan kanan, sapu pada seluruh muka dan mata anak serta niatkan  supaya ditutup penglihatan dari alam Jin. 

Itulah yang kak Farah kongsikan.. Harap kak farah halalkan lah ilmu ni.. Untuk kita amalkan bersama... 

Kat rumah memang 24jam pasang ayat rukyah... Sebab kalau tak memang ada la dok main guli 24jam juga... Tapi itu.. Hidup kita berkongsi dengan diorang juga kan.. Harap diorang jangan lah ganggu anak cucu kita sudah la... Nak duduk kita tak kisah kan...sebab kita makhluk Allah dan berkongsi alam juga... 

Catat Ulasan

14Ulasan

Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^
P/s: KOMEN YANG MENGANDUNGI LINK/URL AKTIF TIDAK AKAN DIAPPROVE. TQ

  1. Salam sis..TQ berkongsi ilmu ni.. org kata, budak2 ni memang senang melihat benda2 alam ghaib ni kan..

    BalasPadam
  2. ank sy skrg pn asyik takut je..dh seminggu mcm ni..kalo dia takut sy bacakan ayat kursi jugak..moga terhindar dri perkara x elok

    BalasPadam
  3. Info yg sangat berguna. Tahniah anda ada blog yg banyak info. Jemput blogwalking di www.yatiadam.com

    BalasPadam
  4. takut nya..sama ja di macam anak pertama saya dulu.kami berhenti makan kat satu kedai ni.tiba2 anak saya menangis sambil pandang kat belakang kedai tu.belakang tu hutan...baru makan 2,3 sudu kot,.terus bayar dan masuk kereta.tuan kedai makan tu siap minta maaf..masuk dalam kereta suami bacakan ayat kursi dan Ruqyah terus lama2 dia ok..sampai tertidur.kesian tengok..

    BalasPadam
  5. Rumah saya pun dulu bunyi guli tiap2 hari dari siang ke malam. anak saya masa lahir sampai dekat 4 bulan menangis tgh malam sampai dekat subuh. Dulu.. tak fikir gangguan ke hapa. besar anak sendiri. Tp masa baby tu pernah bawak darul syifa.. lepas tu beransur2 ok. Yg laters aritu kena gangguan tapi ganggu datang dari luar.. demam on off.. menangis. Buat rawatan kat Al Qayyum sri damansara tu.. Alhamdulillah ok. Saya pun kalau ada gangguan bunyi bunyi memang akan pasang ayat rukyah takut effect kat anak

    BalasPadam
  6. Alamak...takut plak...sy jenis yg lemah semangat..huhi..

    BalasPadam
  7. ramai budak kecik mengalami perkara ni, termasuk adik sha, sampai besar pun dia boleh nampak lagi :)

    BalasPadam
  8. takut je bila budak budak nampak lepas tu cakap dia nampak..kita pulak tak nampak..memang meremang je.

    BalasPadam
  9. err takutnya tang main guli 24 jam tu..memang confirm dia main? Alaa baca entry ni malam ni, takut laa pulakkk...

    BalasPadam
  10. Terima kasih share...anak milapun kadang kadang takut melsmpau..tp tak ada lak dia ckp nampak yang bukan bukan...nak kena tau ni...

    BalasPadam
  11. anak kecik mmg mudah nmpk benda yg mistik ni..risau juga ye klu kena dekat anak sendiri..buatnya yg jenis panic,nasib baik kakak ok je

    BalasPadam
  12. huhu..timm ni jenis penakut jugk dgn benda2 ni..
    alhamdulillah xpernh trlibt dgn paranorml activity kecuali zmn sekolh dlu..tpi timm wat lek wat derk jer..
    biasalah kita kn brkongsi..kita xkaco dia, dia pun x kaco kita..
    p/s: tq akak selalu komen blog kita..hadiah sunsilk satu!

    BalasPadam
  13. Teringat kenangan tinggal di rumah sewa lama dulu...dahlah dok sorang2...ada pulak bunyi guli kat rumah bawah...padahal takde orang pun...

    BalasPadam
  14. meremang pulak dengar main guli tu, dulu rumah sewa cn kat kl mmg hari2 duk dengar 'orang' duk ketuk lesung batu tengah2 malam, hari2 pulak tu..fikir positive jela, jgn kaco aku suda..hehe

    BalasPadam
Catat Ulasan

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !