ATM Digodam: Salah guna akal!

Maria Firdz
13
Sekarang ni, rasa tak selamat dah simpan duit kat dalam bank... simpan kat bank pun boleh hilang juga la ni... ramai yang risau duit hilang, selepas diberitakan ATM digodam menggunakan virus Trojan. 

Kes ini didalangi oleh warga negara Amerika Latin.. yang menggodam duit-duit dalam ATM dan sehingga kini hampir 3 juta ringgit dah lesap... 


Ni lah orang kata, cerdik tapi tak boleh pakai.. salah guna kecerdikan yang ada... 
Risau pula dah bila ada kes macam ni..

Kena simpan duit dalam bantal atau bawah tilam gamaknya...
tapi risau pun ye.. kot orang datang rumah pula.. 

Itulah payah kalau banyak duit ooii..
tidur tak lena kot.. 
jadi tak yah la banyak duit sangat...
cukup untuk hidup dah la kan..
hati pun senang.. 

Buat orang Islam.. simpan aje lah duit kat Tabung Haji.. niat nak buat Haji.. 
apa-apa pun, dikatakan duit digodam tak libatkan akaun pengguna pun.. cuma duit dalam ATM tu sendiri yang hilang... camne diorang buat kita pun tak tahu... 

salah gunakan akal kurniaan Allah, menyusahkan semua orang.. payah juga kalau bijak sangat ni kan... 
Tags

Catat Ulasan

13Ulasan

Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^
P/s: KOMEN YANG MENGANDUNGI LINK/URL AKTIF TIDAK AKAN DIAPPROVE. TQ

  1. memang makin tak selamat saya rasa. saya setuju kalau 80% duit simpan kat tabung haji. 20% lagi takpe kat bank lain utk urus bil2

    BalasPadam
  2. manusia zaman sekarang. makin maju makin tak bertamadun

    BalasPadam
  3. simpan duit bawah bantal takut nyawa kita pulak melayang..kan?/macam2 sekarang ni..

    BalasPadam
  4. Assalamualaikum dan singgah sini dear...memang risau fikir hal ni...tapi nasib baik dah buka kat Tabung Haji...hehe

    BalasPadam
  5. Ini salah satu kes yg hot skrg kan.. senang2 je bangsa dr luar ni ambil duit bank.. dah terlebih bijak sangat.. smpi salah guna..

    BalasPadam
  6. nasib la duit dalam atm tu tak banyak mana... kesian jugaklah duit2 mereka yang lesap tu...

    BalasPadam
  7. risau betul macam macam kes jadi..xtahu nak simpan mane untuk duit harian tu kan

    BalasPadam
  8. Sayangkan..kalaulah akal dia orang tu digunakan untuk kebaikan alangkah baiknya..hmmm..

    BalasPadam
  9. Bahaya betul zaman skrg ni.. Kat mana2 pun dah tak selamat dah.. Huhu.. Senang citer, dpt gaji terus banje sampai habis.. Takyah simpan2.. Erks? Boleh gitu? Hehe..😁
    Rosmiza Ali Official Blog™

    BalasPadam
  10. Betul, bukan nak kata duit je...
    Diri kita pun kat mana-mana dah x selamat.

    BalasPadam
Catat Ulasan

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !