Jom Kenali 12 Jenis Lelaki!

PLAYBOY
  • Penampilan ::: Lelaki jenis ini sentiasa kemas,trendy serta agak berani memilih warna² yang cerah.
  • Hobi ::: Shopping
  • Biasa Ditemui ::: Ditempat yang dikunjungi ramai awek
  • Gadis Pilihan ::: Pandai bergaya
  • Mudah Diajak ::: Sudah semestinya Shopping
  • Susah Diajak ::: Tempat² yang panas seperti tepi pantai
  • OK Kerana ::: Tidak segan untuk dibawa berjumpa dengan teman²


EKSENTRIK
  • Penampilan ::: Berani tampil lain daripada orang lain.
  • Hobi ::: Gemar menonton acara² kesenian seperti pementasan teater,drama,tarian dan sebagainya
  • Biasa Ditemui ::: Panggung pementasan teater dan acara keseniaan
  • Gadis Pilihan ::: "Easy Going"
  • Mudah Diajak ::: Majlis tidak formal dan santai
  • Susah Diajak ::: Majlis formal
  • OK Kerana ::: Tidak terlalu menggongkong pasangannya


PENJAJAH
  • Penampilan ::: Bergaya macam bos
  • Hobi ::: Suka beri arahan kepada orang lain
  • Biasa Ditemui ::: Pejabat
  • Gadis Pilihan ::: Gadis yang mudah mengikut segala cakapnya
  • Mudah Diajak ::: Dijadikan teman untuk melakukan sesuatu kerja
  • Susah Diajak ::: Berbual²
  • OK Kerana ::: Kreatif ketika orang lain hilang idea


HI-TECH
  • Penampilan ::: Ada gayanya tersendiri
  • Hobi ::: Suka bertukar barangan elektronik
  • Biasa Ditemui ::: Pameran IT
  • Gadis Pilihan ::: Celik IT
  • Mudah Diajak ::: Mengunjungi Pameran IT
  • Susah Diajak ::: Pergi ke tempat² yang tidak mempunyai kemudahan IT
  • OK Kerana ::: Dinamik dan sentiasa mengetahui tentang perkembangan dunia IT

IDEAL
  • Penampilan ::: Sederhana dan sama seperti lelaki yang lazimnya.
  • Hobi ::: baca buku ilmiah
  • Biasa Ditemui ::: Pejabat
  • Gadis Pilihan ::: Gadis yang mempunyai ramai kenalan
  • Mudah Diajak ::: Berbincang isu² semasa
  • Susah Diajak ::: Ronda²
  • OK Kerana ::: Jujur dan berpengetahuan luas
BERSAHAJA
  • Penampilan ::: Sukakan warna² yang konversional.
  • Hobi ::: Menonton televisyen dan bermain permainan video
  • Biasa Ditemui ::: Rumah dan perpustakaan
  • Gadis Pilihan ::: Agresif dan lasak
  • Mudah Diajak ::: Jadi pemandu peribadi
  • Susah Diajak ::: Mencuba sesuatu yang baru
  • OK Kerana ::: Kehidupannya tenang

EASY GOING
  • Penampilan ::: Sentiasa bijak memilih pakaian yang sesuai dengan majlis.
  • Hobi ::: Berhibur
  • Biasa Ditemui ::: Cafe
  • Gadis Pilihan ::: Ramah
  • Mudah Diajak ::: Bergaul dengan teman²
  • Susah Diajak ::: Membina hubungan yang serius
  • OK Kerana ::: Mudah serasi dan bijak menyesuaikan diri

MANJA
  • Penampilan ::: Sukakan baju yang bergambar kartun.
  • Hobi ::: Bermain permainan video
  • Biasa Ditemui ::: Pusat permainan video
  • Gadis Pilihan ::: Gadis yang mempunyai ciri² keibuan
  • Mudah Diajak ::: Bercuti
  • Susah Diajak ::: Dijadikan tempat bermanja
  • OK Kerana ::: Boleh buatkan kamu awet muda.

MACHO
  • Penampilan ::: Gemar berseluar jeans atau seluar pendek.
  • Hobi ::: Melakukan aktiviti² sukan lasak
  • Biasa Ditemui ::: Lokasi sukan lasak
  • Gadis Pilihan ::: Berdikari dan feminin
  • Mudah Diajak ::: Back-Packing
  • Susah Diajak ::: Berjumpa dengan teman² @ ke majlis yang dihadiri ramai teman
  • OK Kerana ::: Kamu akan merasakan diri kamu adalah teman wanitanya yang paling disayangi

IDAMAN GADIS
  • Penampilan ::: Kemas,rapi,bersih dan bersopan
  • Hobi ::: Kerja adalah segalanya dan tidak mempunyai hobi tetap
  • Biasa Ditemui ::: pejabat
  • Gadis Pilihan ::: Cergas,ceria,cerdik dan cantik
  • Mudah Diajak ::: Berbual
  • Susah Diajak ::: Ronda²
  • OK Kerana ::: Masa depan kamu lebih terjamin

ATLET
  • Penampilan ::: Tampil sportif dan mempunyai susuk tubuh yang tegap
  • Hobi ::: bersenam
  • Biasa Ditemui ::: Gym
  • Gadis Pilihan ::: Sekurang²nya tahu serba sedikit tentang olahraga
  • Mudah Diajak ::: Jogging dan bersenam
  • Susah Diajak ::: Membuang masa dengan kegiatan tidak berfaedah
  • OK Kerana ::: Membuatkan kamu sihat dan cergas sepertinya 

ROMANTIS
  • Penampilan ::: Bersopan dan gemar berseluar panjang
  • Hobi ::: Mengumpul lagu² cinta,menulis dan bersenam
  • Biasa Ditemui ::: Kedai buku dan kaset
  • Gadis Pilihan ::: Sederhana dan mempunyai Sense Of Humor
  • Mudah Diajak ::: Tempat² yang romantik
  • Susah Diajak ::: Berseronok tanpa tujuan
  • OK Kerana ::: Tidak menyusahkan orang lain.
Sumber: FB

Walau bagaimana pun wataknya, yang penting bagi seorang lelaki ialah iman dan pegangan agamanya dalam menjalani kehidupan seharian. Pakaian tak melambangkan watak yang baik... tetapi hati, budi dan iman yang baik pasti akan melambangkan watak yang baik... daripada jenis-jenis di atas seorang lelaki memiliki dan boleh jadi lebih dari satu jenis di atas dan boleh berubah mengikut keadaaan... biasalah manusia kan... boleh berubah... agak-agak pasangan anda macam mana ye... buat si gadis, mungkin ciri di atas boleh jadi panduan mengenali si dia.. 

11 Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

  1. wah..saya tidak memenuhi mana2 kriteria seperti di atas..hihihi..

    BalasPadam
  2. kita hanya kenal watak mrk bila kita selalu bersamanya ... mungkin .

    BalasPadam
  3. kalau kerap dijumpai di masjid lagi bagus..tapi tak de pulak dalam senarai..mungkin lelaki macam tu susah dah nak jumpa..kan??hahaha

    BalasPadam
  4. Mcm mcm jeis ada ye...somi akak kategori tuttt

    BalasPadam
  5. banyak juga jenis lelaki ye
    cer perempuan pula lepas ni =)

    BalasPadam
  6. Wow, banyak info ehh..kalau perempuan pulak??

    BalasPadam
  7. heheheh semakin meningkat usia ni, semua jenis lelaki ni akak dah jumpa... siap dah jadikan bodyguard tetap lagi

    BalasPadam

Catat Ulasan

Kata-katamu, inspirasi blog ku...
Syukran Jazilan, atas bicara indah anda...
Terima kasih, lain kali komen lagi ea... ^_^

Terbaru Lebih lama